lieky
sxxxxxxx
Dobrý deň mam taký problém asi pred rokom som uzival frontin 1mg asi 7tbl na deň robil som to pravidelne každý deň niekedy som do toho dal aj alkohol a niekedy som ich zjedol aj 15 naras a niekedy iba 3za deň robil som to asi mesiac a pol v kuse každý deň a tak prišli abstaky skusal som obmezovat s 5tbl som si dal 2 a potom o 3 dni iba 1mg a tak som to zarazil stopol vyhodil som všetky frontiny no v práci som mal peklo všetko ma palilo deprese ako keby svet bol cernej a tak mi kamarát ktorý pracuje ako psychiatrr doporucil liecbuu no ja som nechcel ist a tak som si zohnal tramal je to opiat deny dávka tam je 20kvapek ja som si ho dával ráno 30kv a tie abstaky s toho frontinu sa veľmi zmiernily nebolo to také hrozne aj keď večer som nespal ale tramal mi na tie lieky pomohol bral som ten tramal asi týždeň a tie abstaky s toho frontinu som necitil niekedy som zacitil takú depku a potom som po tyzdny prestal brat ten tramal a nejak som to zvladol môžem sa spýtať že mohol ten tramal mi pomôcť usmiernit tie abstaky s toho dlhodobého bráni toho frontinu.potom som ešte pocitoval ten spánok ale môže byt že tramal to zmiernil ďakujem za radu odpiste svoj názor pekný den

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý deň,
Váš dotaz je podobný, ako predchádzajúci, tak len trochu doplním moju predchádzajúcu odpoveď. Medzi opiátmi a benzodiazepinami zkrížená závislost neexistuje, ale keď vymeníte jeden návykový liek za druhý, tak sa Vám rozhodne psychicky uľaví, pretože zmiernite nepríjemné psychické príznaky, ktoré vždy sprevádzajú každé vysadenie návykovej látky. Že ste po vysadení Frontinu a Tramalu cítil depky, je normálne, tomu sa hovorí psychická závislost. Depky tiež súvisia s tzv cravingom, silnou túžbou po droge / lieku. Tento psychický stav može trvať dlho, ale dá sa prekonať. Buď časom, pretože raz odoznie, ale jednoduchšie a vhodnejšie je nasadit antidepresiva, ktoré Vám pomožu čo najrýchlešie tieto depky prekonať a vydržať abstinovať. Po vysadení návykových látok sú naozaj najťažšie tie prvé dni, mesiace, hovorí sa, že prvý rok je veľmi ťažký. Tak to proste je. Doporučujem Vám navštíviť psychiatra, samomedikácia nikam nevedie, akurát si vypestujete závislost na všetkom možnom a budete len vymieňať jednu závislosť za druhú, jeden návykový liek za iný, prípadne za alkohol a podobne. Potom sa z toho dosť ťažko vyskakuje.
S pozdravom,
VP