pro MUDr.Pavlíkovou
doktorka
Dobrý den.
Paní doktorko, prosím Vás o radu.Vysadila jsem diazepam,po týdnu mi začaly trnout a brnět nohy,lekla jsem se,je to popsáno jako těžký AS.Vzala jsem opět 2.5mg.diazepam.Beru ho 3 týdny,ale brnění i když méně stále trvá.Prosím o radu.Přejde to někdy,co mám dělat.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
brnění a trnutí nohou se může po vysazení benzodiazepinů objevit. Není to nebezpečné, ale hodně nepříjemné. Brnění odezní. Doporučuji Vám začít brát magnesium, kupte si v lékárně Magnesii lactici 0,5g tbl a užívejte 2 tablety 4x denně. Mělo by to zmírnit brnění. Můžete dále jako doplněk brát buď B-komplex nebo Thiamin. Dále je nutný dostatek tekutin, přiměřená aktivita, pravidelný režim, abyste se trochu od toho psychicky odpoutala, odvedla pozornost. Nějaké abstinenční příznaky se objeví vždy po vysazení, ale všechny časem odezní. Dejte si s vysazováním čas, zkuste užívat 2,5mg měsíc, pak čtvrtku - 1,25mg další měsíc a pak uplně vysadit.
S pozdravem,
VP