Paměť
Killmister
Dobrý den.Nějakou dobu jsem užíval marihuanu, teď jsem vysadil protože se chci víc věnovat studiu a všiml jsem si u sebe negativních efektů na paměť.Chci se zeptat jestli se mi paměť vrátí zcela do normálu a jak dlouho to asi může trvat? Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díky za otázku.
Odpověď na ni však není zcela jednozančná. Studie nahlíží na dlouhodobé dopady užívání marihuany různě. nejčastěji se shodují na tom, že většina problémů v oblasti kognice (ovšem né každý sem řadí i paměť) se výrazně zlepší během prvních tří týdnů od vysazení. Ale vliv na to může mít celá řada okolností, včetně toho, jak intenzivně jste užíval.
Na vašem místě bych proto nepropadala panice, zkuste se učit pravidelně, opakovat si. Určitě vám pomůžou obyčejné věci jako dostatek spánku, pohyb na čerstvém vzduchu, vynechání alkoholu nebo také vyzkoušejte užívání magne B6 a pyracetamu. Po zkouškách není od věci vyzkoušet si nějaká cvičení na paměť a případně ji trénovat.
Stačí vám to v tuto chvíli takto?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.