Rivotril
Luki
Dobry den rad bych se zeptal. Uzival jsem guajacuran, neuroly, prosulpin a ted beru trittico a rivotril. Ten rivotril zatim jen mesic. Jednoduse me zajima jestli jestli pri vysazovani budu mit nejake abstinencni priznaky a jestli ano tak bych rad vedel jake a na jak dlouho. Dekuji

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
bohužel nepíšete, jaké dávky Rivotrilu užíváte, jak často, předtím kolik Neurolů jste bral, jak dlouho, jestli jste měl mezi vysazením Neurolu a nasazením Rivotrilu období bez benzodiazepinů, nebo se přímo vyměnil Neurol za Rivotril.
Nemusíte mít žádné abstinenční příznaky, nebo je mít můžete, to závisí na dávce a délce užívání. Čím vyšší dávky benzodiazepinů užíváte a čím déle, tím je větší pravděpodobnost, že se abstinenční příznaky dostaví a budou závažnější. Při nízkých dávkách se často objeví úzkost, mírný neklid a jsou časté poruchy spánku. Masivní užívání a náhlé vysazení může vést k deliriu a nebezpečnou komplikací je epileptický záchvat resp. kumulace epileptických záchvatů, které můžou vést až k nutnosti hospitalizace na ARO.
V souhrnu údajů o přípravku (benzodiazepinech) se píše:
Užívání benzodiazepinů může vést k rozvoji fyzické a psychické závislosti na těchto přípravcích. Nebezpečí vzniku závislosti se zvyšuje s dávkou a délkou léčby; je také vyšší u pacientů s alkoholovou a lékovou závislostí v anamnéze.
Pokud dojde k rozvoji fyzické závislosti, je náhlé ukončení léčby doprovázeno abstinenčními příznaky. Může jít o bolest hlavy, bolest svalů, extrémní úzkost, napětí, neklid, zmatenost a podrážděnost. U těžkých případů se mohou objevit tyto příznaky: derealizace, depersonalizace, hyperakuze, parestezie, přecitlivělost na světlo, hluk a fyzický kontakt, halucinace nebo epileptické záchvaty.
S pozdravem,
VP