sestra bere pervitin
lalala
Dobrý den,
před rokem jsem našla u sestry bilý prašek, mslím, že to byl pervitin. promluvila jsem si s ní a tvrdila, že to je jen jednou kvůli škole. Pote jsme dlouhou dobu nebyla doma. Mám podezření, že drogy pořad bere, je náladová, často spí během dne a to tvrdě, dřív měla lehký spánek, dřív se o sebe hodně starala-oblečení, make-up, ted mi přijde, že jí to je jedno. Stále normálně funguje, dodělala školu a doted mela práci, ale zjistila jsem, že se stýká a tráví čas s klukem, který udajně drogy vaří. Nedávno jsem u ní zase našla nějaké drogy, všejsem řekla rodičům,ale nevíme jak s ní promluvit, co dělat. Je dost neochotná o něčem komunikovat a dost lže. Prosím, co dělat?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
teď je to asi hlavně na Vašich rodičích, se kterými sestra nejspíš žije. Nejlepší by bylo, kdyby se zašli někam poradit osobně, aby mohli celou situaci probrat podrobněji. Je dobré být k sestře co nejotevřenější, nemá moc smysl vymýšlet nějaké nepřirozené strategie, do kterých se pak člověk spíš zaplete. Pokud ale nebude chtít o ničem komunikovat, je také potřeba si říct, nakolik jsou rodiče ochotní umožnit jí takový život, mít doma schované drogy apod. Celé je to velmi složité a proto by bylo opravdu lepší probrat to osobně.
Pokud byste nevěděli, kam se v okolí obrátit, dejte vědět, ráda Vám někoho doporučím.
S pozdravem
Jana Žáková