Pomoc
Petra
Manžel bere pervitin,asi 4 roky. Zjistila jsem to teprve před necelým rokem. Byla jsem již podruhé těhotná a máme tedy půlroční miminko a ještě dcerku co bude mít 5 let. Bohužel to jednou zkusil,vzal si to pak občas o víkendech až se z toho stala skoro každodenní rutina. Díky tomu jsem jiz na to přišla. Resime to od kvetna,testy,hádky sliby a vždycky do toho sklouzne. Zlom se stal v listopadu,kdy šel na léčení ale nezvládl ty tvrdé podmínky a "utekl" z tama. 3 měsíce byl doma a zkoušeli jsme to ambulantní léčbou,je to takto hodnej člověk a děti ho miluji,není to ani na nem poznat,je dost hezky chlap,bohužel nejdéle bez toho vydržel jak byl doma vždy 3 týdny,už to bylo pak i na lepší cestě,jenže mu vzali řidičák díky té léčebně a zase měl krozovku a pak si to dal. Já to už na něm poznám okamžitě,jakmile šel do práce,tak nevydržel ani tyden. Nakonec jsem ho vyhodila,tak do toho spadl a odloučení je hrozně těžký,záleží mi na něm a on bez nás taky nemůže být,už jsem zoufalá,jak dál mu pomoct. Teď tady byl a řekl mi že udělá vše co si budu přát,aby se mohl vrátit,já mu řekla,že chci ať jde na léčení,jelikož tam byl,tak už mi řekl,že ho tam nikdo nedostane. Byla to forma komunitní léčby a nedokázal unést,že mu dávají tresty třeba mladí kluci. On má 33 let,pracuje nemá žádnou takto kriminální činnost,jen prostě to neumí ovládnout. Já jsem zoufalá,starám se o dvě děti a ještě řeším toto.. nevíme jak z toho ven,on sám to neví a chce,ale na léčení prostě nepůjde. Po další hádce o léčení,jsem ho zase vyhodila a odešel i s vecma,ale řekl,že to vyřeší tím,že radši bez nás zemře... Jsme z toho nešťastnáříka,že jsem já jediná,komu se se vším může svěřit a že s tím chce prestat a pomoct si sám,ale že to nedokáže,když nejsem s ním...je to peklo ty drogy,kéž by to neexistovalo. Co mám dělat? Zvazuji už i nějakého psychologa o pomoc... Já nevím,zda ho už úplně vyhodit a nechat ať žije jak chce i na úkor dětí,dcera ho miluje a pláče když tu není tatínek,nebo ještě to s ním nějak zkusit,ale nevím jak...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
prošli jste si s manželem už opravdu hodně. Máte pravdu, že největší nadějí by pro něj byla léčba, na druhou stranu, pokud k ní má úplný odpor, bude těžké ho přesvědčit. Možná by tedy bylo dobré najít nějakou variantu, která by byla i pro něj stravitelnější. Nejlepší by bylo opravdu zajít někam osobně, mohla byste s někým, kdo se v problematice orientuje, naplánovat co dál v nějbližších týdnech a hlavně by to pro Vás mohla být alespoň trochu podpora v těžké situaci.
Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, nabízím služby naší Poradny prorodiče a ostatní blízké, v Žitné ul., objednat se můžete na tel. 739 268 527.
Přeji hodně sil!
S pozdravem
Jana Žáková