práce po drog.minulosti
tom
Dobrý den, chci se zeptat, jakým způsobem se začleňují lidé s drogovou minulostí zpět do prac.procesu. Já jsem asi 12 let holdoval alkoholu a marihuaně, ted se doléčuji skrze Anon.alkoholiky pomáhá mi to, nepiju a nekouřím trávu akorát jsem už 7 krát přišel o práci. Mám strach jít znovu do práce, protože nevím jestli zvládnu to tempo. Jsem stavební inženýr a typ práce mě bavil ale na druhé straně jsem ji nezvládl, rychle jsem vždy onemocněl. Děkuji za radu jak dál třeba postupovat, třeba nemusím brát hned práci na plný úvazek.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, že to vůbec není jednoduché. Dnešní pracovní tempo je poměrně náročné, zvlášť v některých pozicích. Pokud Vám to několikrát nevyšlo, je určitě dobré zvážit nějakou změnu v tom, co hledáte. Částečný úvazek je jistě dobrá možnost, pokud si to finančně můžete dovolit. Případně hledat zaměstnání v nějaké státní firmě nebo na úřadu, ty mívají tempo rozhodně volnější než komerční firma. Možná byste ale zvládl cokoliv, "jen" překonat ten strach. K tomu by Vám mohla pomoci pravidelná terapie, něco jako doléčovací podpůrný kontakt. Pokud jste v Praze, mohu Vám ještě nabídnout konzultaci v naší Pracovní agentuře, zaměřené přesně na lidi, jako jste Vy (http://sananim.cz/pracovni-a-socialni-agentura-(psa).html).
Budu Vám držet palce,
s pozdravem
Jana Žáková