Jak pomoci synovi ze závislosti když jsme pracovně mimo republiku
Alice
Jak ochránit mladšího syna,který žije s bratrem,jenž je drogově závislí a z domu se tvoří "fetácké doupě". A jak pomoci drogově závislému,když nežijeme s nimi v domácnosti. Starší syn má za sebou již nějaká léčení i psychiatrii,ale nic nepomohlo na dlouho. Nyní se k marihuaně přidal i pervitin. Máme vůbec nějakou možnost vyřešit ten to začarovaný kruh?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nepíšete, kolik je synům let. Nevím tedy, jak moc je mladší syn ohrožený a do jaké míry je na jeho rozhodnutí, kde a jak bude žít. V každém případě by bylo dobré nejprve jeho z domácnosti odstěhovat a pak teprve začít řešit staršího syna. Jinak se Vám může brzy stát, že budete mít problémy s oběma. Píšete, že jste pracovně v zahraničí - býváte někdy v Čechách? Je možné, abyste přišli osobně do Poradny, kde bysme mohli situaci blíže probrat? Je případně někdo dospělý v Čechách, kdo může situaci řešit místo Vás?
Pokud byste měli zájem, můžete se Vy, nebo někdo blízký obrátit na Poradnu pro rodiče Sananim (tel.739 268 527), domluvit se na setkání a celou situaci podrobně probrat.
S pozdravem
Jana Žáková