Pervitin
Žádná
Dobrý den
Už nevim kudy kam s problémem mého partnera. Užívá pervitin, už dříve ho bral také nitrozilne!! Byl za něj také osouzen na 2,5roku.. rok po propuštění vydržel ale pak jsem mu na to zase přišla, že ho kouří.. přes týden když je v práci nebere, ale ihned v pátek je zase v tom!!máme dceru a já tim hrozně trpim.porad jen slibuje, že s tim skončí, ale není tomu tak.nevim jak mu můžu od závislosti pomoct. Jinak já mám za sebou 4roky uzivani pervitinu a jiz 7let uplně čistá! Jsem s neho zoufalá, take jsem si tim peklem prošla!! Co mi poradite? Děkuji Lucka.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Lucko,
díky za dotaz.
Předně vám gratuluji k vaší dlouhé abstinenci. Dobrá práce, nedejte se ničím a nikým odloudit. Ani partnerem.
Rozumím vaší složité situaci. Místo toho, aby vám byl životní partner a otec dcery oporou, je zátěží. A ještě poněkud nepředvídatelnou. Stále dokola slibuje, že přestane...
Myslím, že vy mu moc pomoci můžete, ale omezeně. Aby se změnil, bude muset především sám chtít a také něco pro to dělat. Vaše pomoc může spočívat především v tom, že budete důsledná. Rozmyslete se, zda s ním chcete být i přes to, že bude brát pervitin. Pokud ne, řekněte mu to - a nakonec konejte. Často až podobné ultimativní kroky od nejbližších vedou k rozhodnutí o abstinenci. Ale někdy ani to ne. Sama jste brala, víte, jak těžké momenty mohou přijít. Proto si myslím, že by bylo dobré, abyste na to nebyla sama. Doporučuji vám, abyste se spojila s nějakou odbornou podpůrnou službou, která vám může pomoci. Jednak v orientaci, co všechno se děje a jak vás a dceru to může ohrožovat. Dále v tom, jaké máte možnosti řešení. A v neposlední řadě budete mít příležitost svoji situaci s někým sdílet.
Nepíšete, co vás přivedlo k abstinenci. Zda máte zkušenost s nějakým odborným zařízením, kterému důvěřujete. Určitě byste se mohla obrátit na ně.
Nebo v Praze je takovým zařízením například Poradna pro rodiče SANANIM, určená právě pro partnery a rodinné příslušníky aktivních uživatelů. Poradnu najdete na adrese Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1. Tel. 284 824 234, GSM: 739 268 527. Email: rodice@sananim.cz .
Více se o této poradně můžete dočíst zde: http://sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Pokud to máte do Prahy daleko, napište, odkud jste a já vám mohu nějaké pracoviště doporučit.
Držím vám palce, s pozdravem J.Chudomel