Rivotril
Qiz
Dobrý den, chci se zeptat jestli může vzniknout závislost na Rivotrilu beru 0,5 půlím ho na půlky jednu beru ráno a druhou odpoledne ale nijak zvlášť se mi neulevuje krom toho užívám Kventiax 200 1-0-1 ,Eliceu 10 1-0-0 , Lyricu 150 mg. 1-0-lyrica 225mg , lithium 1-0-1,5 myslím že těch léků je moc mám bipolární poruchu děkuji za odpověď.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
na Rivotrilu závislost vzniknout může a je závažná. Ale neznamená to, že u každého a že automaticky ten, kdo užívá Rivotril, je závislý. Závislost má svá kritéria, které jsou jasně dané. Patří mezi ně například zanedbávání zájmů a přátel z důvodu zaujetím návykovou látkou, silnou touhou po návykové látce, zvyšování tolerance, zníženou schopností sebeovládání ve vztahu k látce atd. Pokud užíváte Rivotril z psychiatrické indikace a nenavyšujete, neztrácíte kontrolu, nepociťujete bažení, tak závislý nejste.
K druhé části otázky - užíváte léky, které se při léčbě BAP předepisují. Neumím posoudit, jestli je jich moc nebo málo, to může jenom Váš psychiatr, který zná Váš stav a historii onemocnění. Obecně se snažím redukovat medikaci na nezbytně nutnou, ale v některých případech se kombinacím více léků nevyhneme.
S pozdravem,
VP