Pervitin
Tucina
Dobrý den,
Už je to rok co lítám v pervitinu(šňupání), dříve jsem jen užívala extáze, mko na akcích. Díky tomu, že jsem hrála fotbal, futsal, chodila do práce, do skoly a bavila se životem, jaký mám... jsem dopustila věc, která mi změnila celý život.
Jednou při fotbale jsem měla úraz kolene a nemohla jsem delši dobu hrát. V tomto období jsem se přestěhovala o kuse dale do pronájmu s kamarádem. Tím, že jsem nemohla hrát, jsem ztratila aktivitu, která mě naplnovala stěstím. A tak jsem zkusila poprvé pervitin, libilo se mi to. Po nějakém čase jsem to chtěla znovu, ale pak už to začalo být jiné. Mela jsem kamaradku z fotbalu která take užívala drogu, ale ve vetšim mnozství a casteji. Jeden vecer, jsme na tom byli obe dve a ona měla podle me strach z lidi a zachvat uzkosti. Nemohla byt mezi lidmi a snazila jsem se ji venku zhruba tak dve hodiny uklidnovat. Jenze pak ji zacalo pichat u srdce, nemohla vstat a potila se. A tak kamarad volal zachrnaku.. chtela, abych jela s ni, jenze se ji ptali na drogy a priznala se. Doktor mi rekl, že kdyby jsme nevovlali, tak mohla umřít na infarkt. Od te doby jsem začala pervitin užívat vic a vic... začali se mi delat pupinky, hubnout, byla jsem bleda a roznipana po obliceji a celem tele. Po nejake dobe na to prisel muj pritel a i spolubydlici.. Poté jsem se za tu dobu dvakrat zhroutila a skoncila v nemocnici. Pak jsem prestala drogu uzivat, sla jsem na operaci kolene a snazila se posilit a zlepsit sepo vsech strankach. Jenze prisel den, kdy jsem to zase zkusila...od te doby užívám pervitin skoro každý den.
Jenže jsem zjistila, že jsem uplně jiná osoba, mam strach z lidi, jít ven, jít do skoly... nesmeju se, pripadám si bezmocná a prázdná. Je mi často do breku, mam deprese a temné myšlení. Včera po užití mi bylo fajn, dokud jsem doma nebyla sama... padla na me tíha, smutek a citila jsem se tak sama. Poté jsem si roznipala cele telo a až když jsem si dala facku, abych se probrala, jsem si uvedomila, že musím prestat, svěrit se rodine a obrátit se na odbornika. Momentlaně jsem ve stavu dojezdu a proto už nechci drogu nikdy vidět a mít s ní něco společneho. Jen co mě nejvíc děsí je, jak vypadam..hubena, bleda ..bez zivota uplne a od toho se moje psychika odvíjí. Chci se zase smát, zít život jako normalní lidé, nebát se chodit mezi lidi. Chci být zase jako před tím... tak se vás ptám, co muze pomoci tomu, abych zvladla dalsi dny, které nebudou jednoduche, abych se zlepsovala a mela pocit, že jsem stastna a žila život naplno, ale bez drog. A take jak mohu posilit své tělo a psychiku.
Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, že následující dny budou hodně nepříjemné, bude doznívat droga, bude se Vám všechno honit hlavou, vracet se různé nepříjemné vzpomínky. To někdy vede k tomu, že si člověk raději zase dá. Na druhou stranu mnohem horší pravděpodobně bude vytrvat delší dobu, to těžké přijde později. Nejde být najednou zase spokojená, veselá, bude k tomu delší cesta.
A nejdůležitější je držet se předsevzetí, že to tak chcete. Zkuste začít tím, co jste psala - svěřit se rodině a nechat si pomoct od odborníků. Pak budete potřebovat hlavně trpělivost, některé změny budou těžší a budou trvat delší dobu.
Kdybyste nevěděla, na koho se obrátit, dejte vědět. Na začátek je asi nejlepší zajít do Káčka (třeba se i objednat na určitou hodinu na poradenství, abyste se zbytečně nevystavovala setkání s dalšími uživateli) a tam se poradit, jaký způsob péče by pro Vás byl nejlepší a na co dát teď hlavně pozor.
V Praze můžete využít naše Káčko, níže kontakt a další info viz odkaz.
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
Telefon:   283 872 186, 605 240 501
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Budu Vám držet palce, dejte vědět, jak se Vám daří.
S pozdravem
Jana Žáková