Krevni vysledky
Sarka
Dobry den, rada bych se zeptala zda muze uzivani pervitinu a thc ovlivnit krevni vysledky - respektive hladinu amylazy a triglyceridu? Pritel byl i na sonu a vse je v poradku (slinivka, jatra, ledviny), zadne bolesti nema, zadne priznaky k nemocem vztahujicim se k temto zvysenym hodnotam take ne. Doktorka ho chce poslat na chirurgii, ale jemu se nikam nechce jelikoz mu "nic neni". Tak se chci zeptat zda je mozne, ze je to ovlivneno timto? Predem dekuji za odpoved V.xxxxxxxxxx

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
přímý vliv na hodnotu sérových testů pravděpodobně tyto látky nemají. Nepřímý vlliv například přes ne úplně vhodný životní styl však mohou mít. Zvýšená hladina sérové amylázy může být u celé řady onemocnění a je potřeba je vyloučit. Zvýšené triglyceridy pravděpodobně souvisí s životním stylem a nevhodnou stravou bohatou na nepříliš zdravé tuky.
Každopádně bych Vašemu příteli poradil, aby rozhodne navštívil navrhované specialisty, minimálně k vyloučení dalších onemocnění a aspoň bude vědět, na čem vlastně je...
Ona většina interních inemocnění nikterak nebolí, ale rozhodně by se člověk neměl tímto uklidňovat, to může být cesta pro zanedbání dalších zhoršení stavu (což zajisté nechce).
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec