Bojujete aby vaše dítě přestalo s Drogama ?
MArcela
Přesně toto byl problém v naší rodině. Jsem 40 letá matka 2 děti , a stsarší dcera bohužel propadla drogám .Lidi které měla kolem sebe nepomohli ba naopak stahovali sebou ..... Dceři bude v léte 21 let a upřímně mohu říct že doktoři, poradny, odvykačky byly naprosto k ničemu. Do doby než sem dostala kontakt na jednoho muže.Sám zažil boj s drogama a ten život který ted ničí vaše dítě .......Měsíc stačil a dcera začala žít odznovu. Staré přátele opet usebe, našla si práci a přítele. Pokud vám mohu poradit a máte problémy s dětma? zde je email na pana Davida který pomohl naší rodině ! xxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Marcelo, dobrý den.
Omlouváme se, jsme anonymní poradna, nemůžeme zveřejnit cizí email. Můžeme poskytovat kontakty na odborná certifikovaná zařízení a odborníky z oboru, ale nelze uveřejňovat přes někoho dalšího soukromé emaily.
Chápu, že pokud máte pocit, že dceři pomohl, máte tendenci posílat info a rady dál, ale takhle to zkrátka nelze. O panu Davidovi nic nevíme. Jestli spolupracuje s nějakou organizací nebo zda pomáhá dalším na své vlastní triko, bez odbornosti, vzdělání, supervize a všeho dalšího co do adiktologických služeb dle platných norem patří.
Osobní zkušenost je bezesporu cenná (takový bonus navíc), ale nelze vycházet jen z toho. Dnes už není neobvyklé, že v terapeutických týmech pracují i bývalí uživatelé (exuseři , kteří se vyléčili, stabilizovali, prošli sebezkušenostním výcvikem, dovzdělali v pomáhající profesi a stali se z nich profesionálové se vším všudy). V naší organizaci SANANIM jich pracuje v různých zařízeních poměrně dost. Pro zajímavost, i na této Drogové poradně, kam jste právě napsala, jich je hned několik.
Ještě bych ráda doplnila, že pokud se u kohokoliv podaří motivovat k abstinenci a dotyčná osoba abstinovat začne, není to zdaleka výhradní zásluha osoby nebo zařízení, kde se dotyčná osoba léčí nebo s kým právě spolupracuje. Je to vždy práce všech, kteří se na tomto procesu podíleli. To, že dcera neabstinovala hned po prvních léčbách, neznamená, že je léčba špatná. Jistě se tam dozvěděla plno užitečných informací, které zužitkovala pro sebe třeba až později. Léčba drogové závislosti je dlouhodobý proces a leckdy cesta k trvalé abstinenci vede klikatě.
Přeji dceři výdrž a sílu!
Děkujeme za pochopení.
Za tým Drogové poradny, Markéta Kordová (koordinátor)