Konec užívání pervitin,únava a léky
Klára
Dobrý den, při ukončení brání pervitinu přichází velká únava. Člověk by jen spal a nemůže normálně fungovat. Lze si nechat u psychiatra po konzultaci předepsat nějaké léky na podporu proti únavě? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Kláro, dobrý den.
Netuším, zda se problém vysazení a únavy týká Vás nebo někoho blízkého. Únava po vysazení je značná, jde leckdy až o vyčerpanost. Je třeba nechat organismus včetně psychicky dostatečně odpočinout, doplňovat vitamíny a minerály (kolega lékař vždy doporučuje Magne B6), vyváženě se stravovat, udržovat pitný režim (nealko). Postupně by se vše mělo zase vrátit do normálu.
Také netuším, jak dlouhá doba po vysazení je. Pokud by únava servávala dlouhodobě, bylo by pak na místě celkové vyšetření a zjistit zda není organismus nějak poškozen. Například zvýšené jaterní testy mohou být také provázeny únavou. Po té je zapotřebí léčit játra, držet jaterní dietu a dodržovat léčebný režim.
Jak jsem psala, netuším, koho se problém týká, jak dlouho dotyčná osoba abstinuje a zda bylo provedeno vyšetření, zda za únavou nemůže být i nějaký somatický problém, který by si zasloužil pozornost, péči a léčbu (?).
Mějte se zatím hezky a klidně se ještě ozvěte.
S pozdravem, MK