Kamarádka
Ilona
Dobrý den, chcu se zeptat jak motivovat kamarádku, která má v péči 8 mi letérou syna a s největší pravděpodobností přijde i o střechu nad hlavou. Zkoušela jsem jí říct jaké má možností a co dělat... Více se zajímá o život a pomluvy svých přátel než o to že nemá uhrazený nájem za dva měsíce. Bojím se jak skončí ... jsem kromě její matky a sestry jediná kdo abstinuje. Její rodina o ničem neví. Co mám dělat?

Odpověděl: Markéta Kordová
Ilono, dobrý den.
Je od Vás hezké, že máte o kamarádu starost a ráda byste jí, i jejímu synovi pomohla.
Není to snadná situace, ani není jednoduché v těchto situacích pomáhat. Jak uvádíte, kamaráda motivována k abstinenci není (neuvedla jste, co užívá) a asi přijde i o bydlení.
Možná by bylo rozumnější celou situaci probrat více a podrobněji v osobním kontaktu, kde byste měla více prostoru probrat vše co je třeba. Poradila se jak s kámoškou vhodně komunikovat, jak ji lépe motivovat, informovala se o možnostech,  atd... (bezplatně, nezávazně, lze i anonymně).
Bylo by to pro Vás přijatelné? Ráda Vás vhodně nasměruji, když uvedete, jaká města máte v dobré dostupnosti.
Také můžete mrknout na web www.mamaadrogy.cz kde je plno užitečných informací.
Mějte se zatím hezky a ozvěte se.
S pozdravem, MK