Nespavost bez marihuany 3
P.M.
Zdravim,dneska a včera v noci byla situace následující..Z čeho sem byl dneska opravdu nadšený (10.den) že jsem se od té doby dnes poprvé na nějaké jídlo dá se říct těšil,což byla bolongské omáčka se špagety co máma udělala což mě velmi potěšilo že sem si lehce pochutnal po těch první strašných dnech ohledně nechutenství.. určitý problém je stále se snídaní na kerou sem byl zvyklý jíst pečivo s něčim a do toho sem se tak moc nemohl dokopat ráno a jelikož sem po tom alkoholu včera nebyl ráno uplně ve formě (zle by mi nebylo ale těžký svaly,rozespalost silná atd.) a jelikož sem byl už dost hladový vyřešil sem to dvěma banány, ale jinak zlepšení ohledně tohoto dnes obrovské když to lehce přeženu,druhá věc a to bylo malinko horší byl stejný problém jako včera...nálada dá se říct minimálně nadprůměrně dobrá ale opět stejně jako včera po 1 hodině odpolední mě přepad takový lehký stav prázdnoty a chuti jakkoliv si změnit nějak stav,né extremně nutkavý ale určitym zpusobem ano což sem sice ještě dalši 3 hodiny nechci říct vydržel ale myslel sem na to dost často abych si nakonec došel pro 2L petku s pivem (4 piva) což je sice o dvě méně než včera a zhruba o 3 hodiny déle, ale vzhledem k tomu že sem si ráno řikal, že to dnes takto řešit nebudu sem trochu zklamaný s timto bych potřeboval nějak ještě pomoci.. co se týče toho včerejšího spaní po 6 pivech tak jakoby to z oka vypadlo tomu co jste psala včera,usnul sem sice do půl hodiny po tom co jsem si lehnul, spal sem sem asi 4 hodiny pak sem se vzbudil na další 2,3 hodiny v docela nepřijemném rozpoložení ale opět sem pak ještě usnul na další 3 hodiny zhruba čili více času prospaného ale se silně vedlejšími učinky když to tak nazvu..což musim říct že takto to mám po alkoholu prakticky vždycky i když normálně do té doby sem alkohol pil tak zhruba 5 krát za měsíc s tim že tedy vždycky si dám minimálně ty 4 piva dyž už tedy piju,co se týče toho spánku jak ste mi včera psala vy a toho mého rozhodnutí ohledně toho jak dlouho hodlám vydržet tak vzhledem k tomu že dnes to opět nebudu moc přesně posoudit,hodlám počkat čtvrtek pátek sobota a podle toho se dále rozhodnout..jinak co se týče toho režimu mám práci na střídačku ranní od 6:00-14:00 což bych měl mít ted ale mám dovolenou a 14:00-22:00 což budu mít příští týden,co se týče těch farmaceutik vubec nemám ponětí jak fungují atd.. jelikož jako klasický hulič sem se vždy snažil zastávat přírodu no i když spíš to byl takový názor prostě jak se to tak tvrdí víte jak to myslím :) k tomu jak jste my řikala že by byla škoda si kvuli nespavosti zahulit plně souhlasím, od čehož mě odrazuje i to že sem poslední rok měl vždy 20-30 minut docela nepřijemnou schýzu a to i přesto že sem s tim předem počitál již a snažil se si vždy předtim říct že se tim nenechám ovlivnit,tak se tomu nedalo vyhnout (v práci že mě chytěj třeba a vyhoděj,po práci že až přijdu na nádraží tak tam bude někdo koho sem někdy naštval a bude mě hrotit,doma že budu jen celý život sedět u počítače jíst hulit poslouchat hudbu atd. a stovky jiných když to přeženu zaleželo asi na ruzných aspektech momentálních no) což nechci posoudit na kolik bylo reálné,ale to že mě to takle silně napadalo a po té půl hodině vždy a pak už přišel ten stav pohody a už mi bylo zase krásně dobře určitě nebylo samosebou si myslím asi že ano? Ještě další obava nerad bych třeba začal být alkoholik nebo nějaký závislák na lékách a po pravdě hulim 12 let a jak mi řekla jednou před lety jedna psycholožka že vlastně vubec nevím o čem skutečný život je a co by mě v něm bavilo a co se týče toho plánu dne ten je zatim dá se říct prakticky stejný jako na hulení i když mám určité plány které bych chtěl uskutečnit a vim jistě že na tom bych je těžko moh zprovznit už kuli té absolutní pohodlnosti která mě poslední dobou nedovolila víc než sedět u počítače a jíst a poslouchat hudbu...rád bych ohledně tohohle dostal od vás nějakou radu,pardon jestli se někde opakuju a mockrát děkuju za vaši snahu mi pomoci..už 10 den abstinuji a máte na tom velkou zásluhu i vy více či méně určitě..:) P.M.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Petře,
omlouvám se, dřív jsem se tentokrát k odpovědi nedostala.
Podle toho, co píšete, si zatím vedete velmi dobře. I s těmi všemi potížemi ohledně spaní a jídla, je to z mého pohledu velký kus práce. Ano, to pití alkoholu nevypadá zrovna nejlíp. Zkuste se držet na menším množství, např. maximálně 2 piva. A jak jsem psala - nasaďte pití meduňky. To, co se vám odpoledne děje, jsou nejspíš prostě jen "obyčejné chutě", tzv. craving - touha po užití, po tom změněném stavu vědomí. Existuje pár technik, jak takovou chuť překonat. Problematice se u nás hodně věnuje pan doktor Nešpor. Konkrétně se můžete podívat třeba sem:
www.drnespor.eu/cr12.doc - Bažení - společný ris mnoha závislostí
www.drnespor.eu/BaKla6.doc - Jak rozdělit postupy, které mírní bažení
www.drnespor.eu/kombin6.doc - Bažení - kombinovaná ochrana je nejefektivnější
Po zadání odkazu do příkazového řádku se vám stáhne celá brožurka.
Nicméně když si pročítám váš dotaz a probírám se i těmi předchozími, začíná mi být víc než jasné, že touhle cestou - takhle přes internet - se už nejspíš nikam dál nedostaneme. Mohu vám dát pár rad nebo tipů, ale žádné větší zázraky bych si od toho neslibovala. Všechno to zůstane na vaší pevné vůli a otevřenosti ke změně.
Velkou podporu, nakopnutí, zpětnou vazbu, ale i spoustu podnětů k zamyšlení, byste v tomhle směru dostal nejspíš na skupinové terapii nebo alespoň nějaké motivační skupině. Znamenalo by to pro vás najít si skupinu, kam byste mohl začít pravidelně (ono stačí i jednou za týden nebo dva - máte-li směny) chodit a poslouchat a mluvit o tom, jak se vám daří a nedaří, co byste chtěl a nechtěl a co už jste pro to udělal, jak se cítíte, na co myslíte, co prožíváte. Je dost možné, že byste musel v první chvíli překonat stud a sebrat odvahu mluvit o sobě, ale věřte tomu, že na podobných setkáních jsou na tom všichni +/- stejně. I podle toho se ty skupiny sestavují. Z mého pohledu nemáte, co ztratit. Naopak - můžete jedině získat. Některé skupiny jsou zdarma, jinde se platí, ale nabývá to žádná horentní částka - nemluvě o tom, že spousta lidí tyto peníze vyhodnocuje jako jedny z nejlépe utracených.
Psal jste, že nějakou zkušenost s psycholožkou máte ... tak byste mohl trochu tušit, do čeho jdete. A kdybyste byl z Prahy a napsal mi, mohla bych vám zkusit i nějakou skupinu doporučit. Mimo Prahu to bude složitější, ale jistě by se i tak něco našlo. Co si o tom myslíte?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.