Extáze a vyšší krevní tlak
David
Dobrý den. Je mi 18 let, měřím 170cm, vážím 85kg. Léčím se s vyšším krevním tlakem. Beru Rivocor 5 (1 tableta ráno). Mám dotaz ohledně extáze. Extázy dávám max 1x týdně 1/2-1 tablety. Dodržuji pitný režim,beru vitamíny, snažím moc nezatěžovat tělo nějakou náročnou aktivitou aby nedošlo k přehřátí. Otázka je.... jaká jsou možná rizika kardiovaskulárního systému. Jestli mohu dostat infarkt nebo cokoliv jiného. Lidé v mém okolí užijí okolo 2-4 extázy denně, a já se snažím dávat max.1 za tyden. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den, Davide.
Škoda, že jste nenapsal, jaký máte běžně tlak. Jestli jste na Rivocoru kompenzovaný, co se hodnot týče a jaký tlak jste měl předtím, než jste začal brát léky na tlak.
Amfetaminy včetně MDMA jsou rizikové pro kardiovaskulární systém, zvyšují krevní tlak, ve vyšších dávkách můžou způsobit arytmie.
Nedomnívám se, že jedna tableta MDMA by Vám mohla uškodit, co se tlaku týče, pokud jste na stávající medikaci kompenzovaný.
V každém případě rizika jsou i u zdravých lidí. Musíte se rozhodnout, jestli Vám riziko stojí za ten přínos.
S pozdravem,
VP