masti a tinktura z konopí
Martin
Dobrý den, prosím Vás konopná mast na mazání akné a tinktura z konopí užívaná večer pár kapek. Může mít nějaký vliv na řízení vozidla druhý den ráno? Jak je to se vstřebáním kůží? Děkuji Vám předem. Martin

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Martine,
pokud jde o komerčně vyráběný výrobek, pak by mělo být možné dohledat na obalu složení. Pokud výrobek obsahuje stopové množství THC a další kanabionidy, pak lze očekávat, že screeningový test bude reaktivní, zejména při opakovaném a déledobějším užíváním. I proto bych v případě reaktivních screeningových testů trvala na testech konfirmačních, které provede toxikologická laboratoř z moči či krve. Laboratorní testy určí hladiny jednotlivých kanabioidů a dle nich je možné vyhodnotit, zda jste byl či nebyl pod vlivem. Pokud by šlo o běžně komerčně dostupnou mast, předpokládám, že testy laboratorní budou negativní.
Pokud jde o domácí konopný produkt z rostlin s neznámým obsahem THC, pak se vystavujete nemalému riziku, že při dlouhodobém a opakovaném užívání budete mít reaktivní screeningové testy a positiviní i testy laboratorní. Při aplikaci výrobku jednorázově večer před testy bude záležet na řadě proměnných - počínaje obsahem THC a dalších kanabinoidů v produktu, použitým množstvím a množstvím vstřebaným, individuálním metabolismem apod. Rozhodně tu riziko, že budete mít screeningové testy reaktivní i den po jednorázovém použití, je. Stejně tak existuje riziko, že vyjdou postivině i testy laboratorní. Čím častěji mast používáte, tím je větší riziko a pravděpodobnost, že testy kanabinoidy zachytí i řadu dní od poslední aplikace masti.
Orientačně by vám mohlo pomoci udělat si testy sám, tzn. koupit testy v lékárně - jde o testy screeningové, které jsou schopné s různou měrou intenzity a spolehlivosti reagovat na látky ze skupiny kanabinoidů. Přečtěte si před testem poctivě leták, ať víte, co vám výsledek řekne. Testy stojí +/- od 100 Kč a jsou běžně dostupné v lékárně, případně vám je objednají. Pokud tyto testy reagovat nebudou (a nepůjde o chybu nebo příliš nízkou citlivost), pak je šance, že nebudou reaktivní ani testy screeningové u policie.
Stačí to takto?
Pokud byste se testoval, budu ráda, když napíšete, jak to dopadlo. A samozřejmě, kdybyste chtěl dotaz jakkoli upřesnit, nebo se zeptat na něco jiného, neváhejt znovu napsat.
Zdraví,
Gabriela Minařík.
Stačí to alespoň takto?