Dite a drogy
Baruňàk
Je to tyden co sem byla anonimne udana na socialku ze beru drogy jelikoz mam 4 letou dceru tak to hned zacli resit musim chodit na testy,a do dvou poraden si o tom povidat.Furt mi jen vyhrozujou ze o malou prijdu i presto ze nemam za sebou nic jineho spatneho.Na socialce sem se priznala Ze beru Pernik jednou za mesic a travu o neco vic.Chci slyset vas nazor..Je mozne o holcicku prijit? ( to se nesmi nikdy stat jsem na maly zavisla a i ona na me).

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Baruňáku,
pracovnice musí ve většině případů prozkoumat každé podobné udání, byť anonymní. Jejich úkolem je chránit dítě a mají tedy zjistit, zda je dítě v pořádku, dobře se vyvíjí, je o něj dobře postaráno, i jestli jste schopná se o malou postarat a zabezpečit její potřeby, zda ji nevystavujete nepřiměřenému riziku. O vaší situaci toho vím příliš málo na to, abych dokázala vyhodnotit, jak na tom jste a zda skutečně může dojít k tomu, že vám dcerku odeberou.
V SANANIMu, organizaci, která provozuje tyto stránky, máme Centrum komplexní péče o dítě a rodinu. Vede ho kolegyně Ilona Preslová, která řadu let pracuje zejména s maminkami, které užívají nebo užívaly drogy a snaží se být dobrými maminkami svým dětem. Ví, co je důležité pro OSPOD i další organizace, a podle čeho nejčastěji rozhodují. Jejím cílem je spokojené dítě v péči těch, kteří mu chtějí být kvalitními a milujícími rodiči.
Nedokážu vám říct, jak to dopadne u vás. Vím toho skutečně jen velmi málo, abych mohla vynášet soudy. Navíc z vašeho dotazu vnímám, že byste o dcerku nerada přišla a máte z toho velký strach.
Možná je to skutečně tak, že o nic nejde. Možná ale ze strachu, že byste přišla o dcerku, neříkáte pracovnicím OSPODu pravdu. Možná si dokonce někde uvnitř dobře uvědomujete, že užívání marihuany nebo pervitinu, není v pořádku, a o to větší strach z toho, že byste o dcerku přišla, máte. Pokud je to tak, a chtěla byste svou situaci změnit, pak vám mohu nabídnout kontakt právě na kolegyni Ilonu Preslovou. Neodsoudí vás jako člověka, byť možná odsoudí vaše užívání a bude vás vést k tomu, abyste se na něj dívala kriticky. Nebude na straně OSPODu, ale na straně dítěte. A pokusí se vám pomoci. Šla byste do něčeho takového? Dává vám to smysl? Ano, je v tom riziko, že se budete muset podívat pravdě do očí a něco změnit. Ale budete vědět, jak na tom jste i co vás čeká, jaké máte možnosti. Jste ochotná jít do spolupráce upřímně, byť s velkým strachem? Možná by pak byla tato událost příležitostí, jak věci změnit k lepšímu. Ale to už se dostávám hodně daleko, dost možná to vůbec není váš případ.
Pokud vás oslovila nabídka kontaktu na naše Centrum pro péči o dítě a rodinu, přidávám kontakt.
PhDr. Ilona Preslová
telefon: +420 220 80 31 30 nebo +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
Web, kde najdete spoustu informací: sananim.cz/pece.dite
Z webu přímo k tématu Beru drogy a mám dítě.
Stačí to alespoň takto?
Vím, že to pro vás ani není snadné číst, rozumím i tomu, že máte strach, co bude. I proto bych byla ráda, kdybyste se ozvala, jak se situace vyvíjí, ať už se rozhodnete postupovat jakkoli.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.