Alkoholismus Matky
76
Dobrý den, ma Matka pije už dlouho, dříve to nebylo , tak hrozné, nikdy neuznala, ze má problémy, poslední dva roky se to hodně zhoršilo a stejně absolutně odmítá léčbu, tvrdí, ze ona problém nemá, prý nepije. Všechny v rodině nás terorizuje máme strach co provede, neovládá se, je zlá, alkohol pije a kombinuje s léky, bojime se co provede, je az nechutné co dokáže udělat, z vrací s okna, potřebu neumí v opilosti vykonat ani na záchodě a to neříkám co všechno umí, člověk by brecel, chci se jen zeptat zda ji nějak můžeme donutit jít se léčit, když se opije je strašně zla, když jsem byla malá a nemohla se ještě bránit, zamykala jsem se v pokoji, aby nemohla ublížit me ani psům , které máme. Ale když jsme se jen pokusili ji nějak vysvětlit léčení začala vyhrožovat vším možným, už nevíme co dělat, můj Otec, její manžel už to vzdal a odmítá s ni komunikovat, prosím poradte. Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
při čtení Vašeho dotazu mi je opravdu smutno, když si představím, v čem jste jako dítě, musela vyrůstat. Donutit někoho k léčbě, když se to nepodařilo takovou dobu a nepřimělo ji ani malé dítě, bude hodně těžké. Hlavní roli by v tom měl hrát Váš otec. Chápu, že je také vyčerpaný, ale ignorovat ji není řešením. Pokud spolu bydlí a Vy s nimi, měli byste se spojit, zajít spolu do některé z poraden pro rodiny uživatelů a tam zkusit vymyslet spolu s někým, kdo na situace bude koukat zvenčí, co by se dalo dělat. Většinou se vždycky něco najde. Například když vás matka ohrožuje nebo vyhrožuje, že si něco udělá, můžete zavolat policii a sanitku. I když třeba brzy odejde ze záchytky nebo z léčebny, bude to pro ni signál, že už je toho opravdu příliš.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)