Kombinování marihuany s pornem
Jim
Dobrý den. Objevil jsem rozkoš, kterou poskytuje marihuana v kombinaci se sledováním pornografie a ačkoli tuším, že se to negativně projevuje na mé (ne)schopnosti se radovat z normálního sexu, nedokážu se od toho úplně odloučit. Můžete mi k tomu říct něco víc a poradit, na koho se obrátit? Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Jime, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, že nebudu psát o "dopaminovém okruhu" a podobně, nejsem k tomu "kovaný".
Co je jisté, že drogy po různě dlouhé době užívání, "obrušují" city, i když může mít člověk po jejich užití pocit opačný, a co se prožívání erotiky týče, umocněný zážitek. Stejně tak, že na konopné drogy s obsahem THC, nemůže vzniknout závislost, je pověra, mýtus.
"Drogové erotice", je snadné propadnout a být na ní závislý.
Důsledkem toho se stává, že pro člověka přestane být partner/ka spřízněnou duší. Stane se objektem k ukájení vlastních, někdy i deviantních potřeb.
Sex bez drog, jej může přestat zajímat, nakonec ho nemusí být schopen vůbec. Časem nemusí být schopný ani technicky, ani mentálně, sexu vůbec, ať na drogách, či bez nich.
Ztrácí schopnost milovat i milovat se. V důsledku to může znamenat, že zůstane sám, někdy i s trvalejší tělesnou dysfunkcí. Smutné, že?
Jak to máte s navazováním a udržením vztahů Vy?
Stále platí, že nejlepším lékem na nespokojenost v sexuální oblasti, bývá dlouhodobý, láskyplný vztah, na pilířích důvěry, porozumění, sdílení a věrnosti.
Když ani to nestačí, pomáhá návštěva odborníka, lékaře, specialisty z oboru sexuologie.
Jsem dalek moralizování, nejste zdaleka jediný, kdo pornografii, ať už "pod vlivem", nebo střízlivý, sleduje a "vystačí si sám".
Máte však "zaděláno" na malér, a ne jeden. Proto Vám doporučuji vyhledat odborníka, nejlépe psychiatra - adiktologa, to bude pro tento čas, Váš člověk.
Situaci konzultujte, nezávazně, bezplatně, lze i anonymně.
Zavolejte do nejbližšího zařízení, pracoviště, ambulantní služby, která svého psychiatra - adiktologa má.
Mám na mysli adiktoligické ambulance, AT poradny, případně kontaktní centra, které pokud nemají vlastního specialistu, úzce spolupracují s externím psychiatrem - adiktologem.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na kvalitní odborníky v dosahu obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte některou z našich služeb, například:
Adiktologická ambulance SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Žitná 51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 603 831 815
+420 702 036 240
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Každou středu od 13 do 17 hodin, ordinuje "Váš" specialista také v pražském káčku, kam se můžete rovněž telefonicky objednat:
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
K sexu na drogách:
http://www.vice.com/cs/read/sex-na-drogach
http://www.drogmem.cz/sub/memy/sex-na-ilegalnich-drogach/
http://www.predcasna-ejakulace.cz/drogy-ovlivnuji-delku-sexu/
http://www.planovanirodiny.cz/view.php?cisloclanku=2009111803
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/69/58/Sex-na-drogach
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/418/sexualita-a-drogy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/57/muzi-zeny-drogy-a-sex.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/115/dekontaminace-i_2010-sex.html
http://edekontaminace.cz/clanek/2/191/mene-zname-kousky-chlamydie-a-genitalni-opar.html
http://docplayer.cz/996226-Sexualita-drogy-sbornik-odborne-konference-praha-31-brezna-1-dubna-2011.html
Je fajn, že máte náhled a zdravou sebereflexi, ne každý z dotazujících, je jí schopen. Také že máte starost o své duševní zdraví. Kontaktujte tedy odbornou podporu a pomoc, situaci konzultujte. Dostanete podrobnější, relevantnější odpovědi na Vaše otázky, než umožňuje internetové poradenství. Dozvíte se jestli, a co pro svoji spokojenost, můžete udělat, jak na to.
Pro zajímavost nahlédněte na tento web, kde se kromě celé škály informací, souvisejících s užíváním konopných drog, můžete jednoduše otestovat: https://koncimshulenim.cz/
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen