Otec na pervitinu
mamca
Dobry den, pritel se kterym jsem jiz 18 let a mam s nim dva syny 3 a 2 roky je zavisly na pervitinu zjistila jsem to pred mesicem dlouho jsem si myslela ze ma psychicke problemy byl zamlkly netravil s nami vubec volny cas,,svadel to na to ze veskery volny cas travi na domku ktery rekonstruuje jiz dva roky. Tam utopil jiz vsechny nase uspory dokonce si v rodine vypujcil,nemale penize. avsak rekonstrukce prilis nepokrocila nas dum je jiz pul roku bez strechy. Myslim, ze v minulosti asi pred 14ti lety byl na pervitinu, potom jsme ale odjeli pracovat do zahranici a tam byl cisty. Podezreni jsem pojala uz drive kdyz najednou zacal vyzadovat sex mnohem vic nez drive, vsude ssebou nosil lubrikacni gel a eroticke pomucky urcene k onanii. jednoho dne jsem to nevydrzela a poprosila ho at mi pomoci test. Psychicky jsemto uz nemohla vydrzet choval se podivne vubec jevho nezajimali, penize nam nedava nepracuje, doma neni. po tom co se potvrdilo mecpodezreni jsem utekla i s detmi k mamince. partner slibilze nam uvolni byt. dobrovolneto neslo.psychicky natlak plac sliby,prosby.nasledovaly vyhruzky,nadavky, svaleni viny na mou hlavu. obrala jsem jej o byt, pripravila o deti a udelala z nej bezdomovce. nyni mu balim veci, nechci a nemohu s nim jiz dale byt. kvuli sobe a kvuli detem. psychicky by na znicil. Nyni ale vyhrozuje,ze bude chtit deti do stridave pece zeje bude chtit videt kazdy den. Prosim vas jak je v takovych pripadeh s peci o deti, bala bych se sverit mu je i kdyby byl cisty a test mel negativni jiz to je nekdo uplne jiny nez driv. o stridavecpeci nemuze byt vubec rec..dekuji predem za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že je dobře, že jste v první řadě ochránila děti a sebe a odešla ze společného bytu. S drogami v domácnosti se velmi těžce žije, i když se partner dá dohromady, nebude to jednoduchá cesta a není to vůbec dobré prostředí pro malé děti. Také úplně chápu, že mu je teď odmítáte dát. Řeči o střídavé péči bývají v takových situacích obvykle jen planými výhružkami, kterými chce dotyčný druhého ranit a přidělat mu potíže. I kdyby to ale partner dotáhl až k žádosti k soudu, pak soud bude velmi pečlivě posuzovat situaci obou dvou a vhodnost střídavé péče pro Vaše děti. Naštěstí doba, kdy soudci považovali tuto variantu za nejlepší možnou pro všechny, už je na většině soudů pryč. Nejlepší i pro děti je ale, když se co možná v klidu domluvíte. Proto bych zkusila najít nějakého prostředníka a promluvit si na neutrální půdě a s něčí pomocí. Takovou službu nabízí například neziskové organizace, pracující s rodinami uživatelů. Také mívají často bezplatný právní servis, který Vám může pomoci, kdyby se domluva nevyvedla.
Pokud byste měla zájem, můžete se objednat na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková