PERVITIN A POMOC PŘI UŽÍVÁNÍ
Renáta
Dobrý den chtěla bych poradit jestli je to možné .Je mi 45 let a jsem docela dobře vypadajicí žena,ale problém je v tom ,že užívám pervitin a to vtitrožilně asi 15-18 let sama se divím ,že už ze mě není troska ,ale za to vděčím mému přiteli který ví o mé závislosti ,ale pomáhá mi ve všem co je možné.Jelykož mám bolesti ledvin a u lékaře jsem byla před lety a opět jsem se na vše vykašlala chci to vzít znovu ráznou cestou prosím poradte mi co dělat jestli prestat brat ze dne na den a bolesti ledvin vydržet 14 dn neskutečnych mukách nebo pomalu ubírat dávku abych se dopracovala ke snižení náviku nebo proste jit k lékaři ale tam nesmim byt uživatelkou pervitinu když mě má lečit chci byt prostě už bez drog každá vaše rada bude skvělá děkuji predem Renata

Odpověděl: Markéta Kordová
Renáto, dobrý den.
Je fajn, že máte chuť začít své problémy řešit.
Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí abstinenční syndrom jako například u heroinu. Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus odpočinout. Po psychické stránce můžete očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně. Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Pokud byste si chtěla dojít o svém braní a zároveň vysazení popovídat, což bych doporučovala, můžete se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. K-centra nabízí poradenské služby bezplatně, nezávazně, lze přijít kdykoliv během provozní doby bez objednání a není třeba se něčím prokazovat, můžete tedy služeb využít zcela anonymně.
Neuvedla jste, ale kde žijete, tudíž nevím kam Vás případně nasměrovat a jestli Vy sama víte, kam byste si mohla zajít. Pokud nevíte, můžete napsat znovu a uvést, jaká města máte poblíž, kontakty Vám rádi vyhledáme. Nebo sama můžete podívat, zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat okres, město a druh (Kontaktní centrum).
V případě, že žijete v Praze, můžete se obrátit přímo na naše K-centrum, které spadá pod stejnou organizaci jako tato poradna, kam jste napsala. Viz kontakt:
Kontaktní centrum SANANIM z. ú.
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby (takže můžete i dnes do 20hod).
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Mějte se hezky, přeji dostatek sil! Budu ráda, když dáte vědět, jak to s Vámi dál vypadá.
S pozdravem, MK