Pervitin po roce
Anoxym
Dobrý den,
rok v kuse jsem užíval denně pervitin a hulil trávu vždy až do stavu, kdy jsem odpadl na dva tři dny. Poté opět zase stejný režim a stále dokola celý rok. Zhubnul jsem z 90kg( aktivní sportovec) ) na 60kg při svých 190cm během půl roku. Díky tomu, že jsem aktivně sportoval a byl dost naplnění doplňkama stravy byly začátky dlouhodobě výborné a bez dojezdů. Vše přislo později, ale ani to mě neodradilo. Není důvod psát proč jsem to dělal, důvodů nebylo moc, ale v podstatě mě to tehdá odradilo od sebevraždy na poslední chvíli. Každopádně k dnešnímu dni jsem už rok a půl čistý. Od té doby co jsem s tím přestal mě bohužel doprovázejí zdravotní komplikace. Návaly horka, pomalé reakce, záseky, divné přemýšlení, které si ale uvědomuji a stejně ho nedokážu přerušit. Nemluvně o nadváze. Mám před 100kilo. Bohužel poslední dobou mě stíhá neuvěřitelná touha opět začít brát. Nemůžu to přemýšlení kontrolovat, ale myslím pouze na ty stavy co jsem měl a hledám východisko. Nedokážu s nikým udržet řeč, jsem zaseklý ve své vlastní hlavě, vidím jak na mě kolikrát má máma s otcem hledí, že jsem duchanepřitomný, že už to prostě nejsem já. To je taky důvod, proč už k nim nedocházím tak často na návštěvy a odcizuji se jim. Nenávídím ten pohled druhých, že jsem jako někdo jiný. Není příjemný pocit se s někým bavit, snažit se vnímat, ale hlava je jinde. Někdy je to dobré a někdy horší. Klikrát bych nejraději videl pouze tmu jako v noci a ráno už světlo nespatřil. Neříkám, že se nabádám k sebevražde nebo pro to něco dělám. Jen se kolikrát přistihnu při tom, že jsem zaseklý a přeju si abych už v tom " mimo " zůstal napořád. Usínám často s tím, že si říkám, kež bych se ráno už nevbudil. Což určitě není moc dobré. Snažím se stále žít celou dobu normálně, jenže poslední měsic dva už citím víc a víc, že jsem mimo realitu častokrát než dříve. Myslíte, že jsem si nějak poškodil mozek ? NEbo jsem se prostě zbláznil, možná si poškodil nějáke nervy a teď se to jen zhoršuje. Popravdě ani nehledám východisko, ani nevím proč to píšu zrovna sem. Jen jsem rád, že zrovna v tuto chvíli jsem to já a cítím jakobych v sobě s někým bojoval o to kdo bude u kormidla. Vím, že me ten boj nebaví a unavuje.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky důvěru.
Máte můj respekt, obdiv, že jste dokázal vystoupit z bludného kruhu užívání drog, a že "držíte".
Zvládl jste hodně, "máknul", jste si. Kus práce však, máte ještě před sebou. Rád bych Vás povzbudil a uklidnil, nevzdávejte to, pomoc je na dosah.
Stavy, nálady, projevy a potíže, které popisujete, nejsou nijak vzácné, tím spíš u lidí, kteří opustili drogovou kariéru bez odborné asistence a podpory.
Potřebujete profesionální pomoc. Nejužitečnější, co můžete podniknout, je kontaktovat psychiatra - adiktologa, některého zařízení, které pracuje s bývalými uživateli návykových látek.
Těžko říci, jestli psychické potíže, v nějaké formě, už předcházely Vašemu užívání drog, nebo jsou jejich důsledkem, nebo jestli se užíváním drog umocnily a prohloubily. Není to však, v tuto chvíli, až tak důležité.
Důležitější je, abyste překonal ostych a začal jednat, zavolal do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, případně kontaktního centra, pokud má svého psychiatra. Tam ale (v KC), pro Vás, ex-usera, ohroženého chutěmi a možným relapsem, díky kontaktu s aktivními uživateli drog, nebude bezpečné prostředí.
Sečteno, potrženo, potřebujete psychiatra se zkušenostmi s prací s uživateli, či bývalými uživateli návykových látek.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na zkušené, kvalitní odborníky, před kterými se nemusíte bát, ani stydět, obratem pošleme.
O kontaktu, konzultacích, ani případné průběžnější péči, se bez Vašeho přání a souhlasu, nikdo jiný nedozví. Služby jsou bezplatné a mohou být pooskytnuty i anonymně. Získáte pochopení, podporu, užitečné informace a profesionální péči.
Uleví se Vám, možná více, než byste čekal. Je to nejspolehlivější začátek cesty k Vaší úzdravě. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám lékař doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co pro sebe můžete udělat, aby Vás život a svět, začaly zajímat, bavit a dostaly šťávu. Navrhne Vám léčebný postup a domluví se s Vámi, v případě Vašeho zájmu, na nejvhodnější formě terapie. Počítejte s tím, že cesta k úzdravě, bývá v podobných případech během na delší trať. První výsledky a pozitiva terapie, pokud se zapojíte, pocítite velmi brzy.
Jak můžete kontakty, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli vám byla odpověď užitečná.
První krok pro obrat k lepšímu, jste podniknul, napsal jste nám.
Pokračujte, seberte odvahu a kuráž, kontaktujte odbornou pomoc, čím dříve, tím lépe.
Udělejte to i v případě, kdyby se Vám nepodařilo odstup od drog udržet.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Hodně štěstí v novém roce, Amrit Sen.