Jak zjistit kokain
Becca
Dobrý den,
chci se zeptat, zda je nějaká možnost jak zjistit jestli nějaký předmět přišel do kontaktu s kokainem? Nebo že jsou na něm například zbytky. Jestli existuje třeba nějaká látka, která by se na to místo nastříkala a reagovala. Mám totiž dojem, že můj přítel mi
stale i po konfrontaci zatajuje jeho užívání a chtěla bych si to ověřit.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
možné by to bylo jedině ve specializované laboratoři. Takový test by byl asi poměrně drahý a otázka je, jestli by ho vůbec udělali někomu "z ulice". Většinou takové testy využívá policie a soudy. Můžete se jich ale zeptat, tel. na Toxikologické informační středisko je 224 919 293.
Otázka je, co s takovou informací pak dál. Pokud máte pocit, že něco není v pořádku, pak Vás možná ani negativní výsledek neuklidní. Pokud zjistíte, že něco z přítelových věcí do kontaktu s kokainem přišlo, neznamená to ještě, že ho užil, ani Vám to neřekne kdy a jak často a jak moc. Tedy zase to bude jen tvrzení proti tvrzení.
Lepší bývá vycházet z toho, co je jasné, tedy např. pokud jsou tam nějaké změny chování, něco co Vám vadí, pak řešit spíše to, příčina vyplave na povrch dříve nebo později sama. Jak jste vlastně řišla na to, že by měl přítel užívat kokain? Bral ho už v minulosti? Udělali jste nějakou dohodu a on ji neododržuje? To vše je pro další postup podstatnější než snažit se ho usvědčit, to bývá opravdu dost těžké.