předávkování
dominik
nepřehnal jsem to trochu když jsem odpoledne dal čtvrtku čáry a stav jsem měl tak na 3 hodiny a ještě večer na dojeby jsem dal 3 čáry a ted uz druhej den nespím a mám halucinace a pocit ze me nekdo sleduje

Odpověděl: Amrit Sen
Dominiku, zdravím Vás, díky za důvěru.
Doufám, že v tuhle chvíli už jste, tedy aspoň v rámci možností, v pořádku. Předpokládám, že zmiňujete pervitin. Díky předávkování, velmi rizikovému "dokopávání", tedy přidávání si během jedné "jízdy", případně Vašemu nastavení, nejspíš díky všemu dohromady, jste prodělal toxickou psychózu, která může přetrvávat, nebo se vracet i v době, kdy už nebudete intoxikován.
Důležité je, že od této zkušenosti, se popisované stát i při minimální, jedné dávce, třeba i "nejčistšího "materiálu", míním především psychostimulanty, halucinogeny, THC, ale i jiné typy drog.
Dostal jste jasnou, čitelnou zprávu od Vašeho organismu, že pro Vás drogy nejsou to pravé hobby. Nevezmete li varování vážně, může se stát, že příště způsobíte těžko napravitelné škody, na zdraví, vztazích i majetku, v krajním případě ohrozíte sebe, nebo někoho dalšího na životě. Napříště byste riskoval, že se v případě nastartování, či prohloubení psychické nemoci, nemusíte nikdy úplně uzdravit, a to i v případě, že byste následně nadobro žádné drogy neužil.
Vyhněte se tedy drogám obloukem, v sázce je příliš mnoho. Nedokážete li to, odložte užití všech drog, včetně alkoholu, na co nejdelší čas a kontaktujte odbornou pomoc. Stejně tak v případě, že by se Vás podobné stavy držely ještě v horizontu dní, nebo se vracely i bez drog, v průběhu týdnů.
Zavolejte do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra a domluvte si termín schůzky. V případě akutní krize neváhejte a rovnou jeďte do nejbližší psychatrické ambulance. "Váš" člověk, bude nejlépe psychiatr - adiktolog. Po případném přechodném nasazení vhodných anipsychotik, se můžete velmi richle konsolidovat a stabilizovat.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na bezplatné, kvalitní služby, pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Důležité odkazy:
Psychická onemocnění a drogy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Pervitin:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud byste se ještě někdy rozhodl riskovat a hazardovat se zdravím i životem, vemte si k srdci a uložte v mysli, alespoň tato pravidla pro bezpečnější "jízdu":
Pervitin je nebezpečná droga, s mimořádným závislostním potenciálem. Buďte opatrný, nikdy nevíte, jaké "nečistoty", často i velmi nebezpečné "ředící" látky, může obsahovat.
Školáckou chybou, bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad může mít za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím pervitinu, ale i jiných, ať už psychostimulantů, nebo dalších typů drog, byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc.
Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a důkladně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se.
Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak jste na tom. Také, jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Ještě jednou, pokud je Vám i v tuto chvíli ještě zle, zajděte k lékaři, nejlépe do psychiatrické ambulance, případně si volejte "rychlou". Nikdo Vám hlavu neutrhne.
Přeji Vám vše dobré, ať jste v pořádku,
Amrit Sen.