Předepsání SUBUTEXU
Tom789
Přeji pěkný den,
obracím se na Vás s dotazem, zdali by moje lékařka se specializací na závislosti mohla předepsat SUBUTEX....a to v tomto případě.
Před rokem jsem se léčil se závislostí na Tramalu, který jsem užíval skoro 4 roky v kuse a to v dávce až 800MG denně.
Po měsíční léčbě jsem plně abstinoval, ale bohužel jsem měl relaps a to od měsíce Duben do měsíce Červenec, kdy jsem opět přestal a 20 denní peklo jsem si vyležel doma.
Nyní mám však lehčí problémy (Práce, finance).
A již týden v kuse mám silné, ale opravdu silné bažení po léku.
Do toho se mi zdají noční můry a polovina z nich je o tom, jak lék užívám.
Tyto situace byly občasné od konce léta, ale nyní je to opravdu strašné.
Antidepresiva užívat nechci...neplní účel.
Navíc jsem vysadil ZOLOFT po 4 měsíčním užívání a abstinenční příznaky také nic moc, takže nechci už žádné léky, které mi nevyřeší můj problém.
Ani žádné Benzodiazepiny.
Samozřejmě mívám též bolesti hlavy, kloubů a svaloviny.
Jedná se však nejspíše o problém z hlediska psychického.
Zcela jistě vím, že by mi SUBUTEX i v té nejmenší dávce pomohl plně fungovat a řešit své následující kroky ke zlepšení životních problémů.
Nyní nemám chuť a kolikrát ani sílu, protože mě tyhle stavy silného bažení pronásledují každý den.
A samozřejmě na moji otázku je jednoduchá odpověď....zeptej se ji, ale já se stydím za ní přijít a tohle ji říci.
Nechci, aby to vypadalo, že si jdu vymrčovat něco, aby mi bylo dobře.
Nehodlám samozřejmě SUBUTEX užívat dlouhodobě, ale pouze chvíli a poté jej pomalinku vysadit, aby zde bylo absolutně malé riziko jakéhokoliv relapsu.
Rychlé vysazení v případě léčby bylo dle mého názoru špatné řešení, ač jsem se z toho nejhoršího dostal.
Zde mi byl SUBUTEX nasazen první 4 dny a poté úplně po zbytek léčby vysazen.

Odpověděl: Amrit Sen
Tome, zdravím Vás,
díky za důvěru. Nejsem si jist, jestli je pro Vás užívání substituce, tedy Subutexu, nebo lépe Suboxone, tím správným řešením, tím spíš, že jste závislým na Tramalu, analgetiku, které nepatří mezi "klasické", ani ty "méně klasičtější" opioidy.
Věřím Vám, že máte v plánu případnou substituci, postupně vysazovat a překonat počáteční trýznivé potíže. Neznám Váš příběh, je možné, že by to tak i šlo, ale také by mohlo jít o cestu z bláta do louže.
Podle všeho, potřebujete především intenzivní léčbu závislosti. Mám na mysli, že byste měl co nejdříve nastoupit, nejlépe do pobytové, středně dlouhodobé, nebo dlouhodobější léčby a následně se co nejdéle intenzivně, poctivě doléčovat.
Tak byste měl tu největší šanci, dát se po všech stránkách do kupy a žít spokojený život, v dobrých, kvalitních vztazích rodinných, partnerských, přátelských, vztazích, s okolním světem i k sobě samému.
Jak situaci popisujete, se jen točíte v marném kruhu, ze kterého bez  pomoci, intenzivní, poctivé práce na sobě, s podporou odborníků a kolektivu, otevřené mysli a kusu odvahy, nepohnete z místa a neopustíte závislostní vzorce chování.
Jednejte, stojí to za to, zkuste mi věřit. Mám podobnou zkušenost.
Nepíšete, kam k lékařce, ani do jakého zařízení, chodíte. Pokud je specialistka na závislosti, substituci předepsat může. Proč se neptáte především jí? Jestli Vám odmítla substituci předepsat, má k tomu nejspíš  důvody. I otom s ní můžete promluvit. Řešili jste spolu někdy možnosti intenzivní psychoterapie, pobytové léčby závislosti? Divil bych se, kdyby ne.
Ať tak, či tak, doporučuji Vám otevřenost, osobně komunikujte. Zavolejte do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby uživatelům návykových látek, domluvte si termín schůzky a svoji situaci konzultujte. Získáte pochopení, podporu a v neposlední řadě obdiv, že jste dokázal sám přijít.
Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo kontaktní centrum.
Při nezávazném osobním pohovoru, který může proběhnout zcela anonymně, Vám po podrobnějším seznámení se situací, zkušení odborníci navrhnou konkrétní kroky, jak ji nejlépe řešit. Co pro sebe můžete udělat, jakých chyb se vyvarovat. Můžete si sjednat průběžnější konzultace, abyste byl pevnější v kramflecích, uvidíte, uleví se Vám.
Další případná zakázka bude jen a pouze na Vás. Pokud projevíte zájem o léčbu, poskytnou potřebné kontakty a pomohou Vám s vyřízením potřebných náležitostí.
Kontakty:
Terapeutické centrum Podané ruce
Dolní nám. 2
779 00 Olomouc
Telefon: +420 773 996 916
Vedoucí:
Mgr. Lukáš Franc
Telefon: + 420 777 916 267
Terapeuti/psychologové:
Mgr. Radmila Šubrtová
Telefon: +420 608 229 528
Mgr. Lukáš Franc
Telefon: +420 777 916 267
Mgr. Lucie Svobodová
Telefon: +420 770 147 457
E-mail: terapie.olk@podaneruce.cz
Skype: terapeuticke.centrum.olk
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/ambulance-adiktologie/
AT ambulance při Fakultní nemocnici Olomouc
I. P. Pavlova 12
775 20 Olomouc
Telefon: +420 588 444 618
E-mail: psychiatrie@fnol.cz
Web: https://www.fnol.cz/
Kontaktní centrum Podané ruce
Sokolská 551/48
779 00 Olomouc
Mobil: +420 778 411 689
Vedoucí:
Bc. Lucie Bezděková, DiS.
Mobil: +420 774 991 625
E-mail: kcentrum.ol@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/
http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-olomouc/
Středisko sekundární prevence a léčby závislostí
Ambulantní i pobytová léčba
Sušilovo nám. 5
771 11 Olomouc
Telefon: +420 973 407 150
Primář oddělení :
MUDr. Zdeněk Faldyna
Telefon: +420 973 407 325
E-mail: faldynaz@vnol.cz
Vrchní SZP :
Dalibor Novotný
Telefon: +420 973 407 096
E-mail: novotnyd@vnol.cz
Web: https://www.vnol.cz/index.php/cs/oddeleni/stredisko-sekundarni-prevence-a-lecby-zavislosti
Stačí tak? Seberte všechnu kuráž a jednejte. Nemáte co ztratit, získáte mnoho.
Držím palce, přeji vše dobré, kdykoli napište.
Amrit Sen