Alkoholova abstinence
Ivan
Dobry den,
mam dotaz ohledne abstinecnich priznaku a jejich trvani. Pred čtyřmi dny jsem prodelal "abstak". V soucasnosti uz jsem v poradku. Jediny problem, ktery pretrvava je bolest v podbrisku a obcasne stipani na urcitych mistech bricha. Chci se zeptat zda-li je to normalni a nejedna se o nejake vetsi komplikace.
Predem dekjuji za odpoved.

Odpověděl: Amrit Sen
Ivane, zdravím Vás,
díky za důvěru. Nejhorší snad máte za sebou. Situaci však neberte na lehkou váhu, byť se Vám uleví.
Takto na dálku, v rámci internetového poradenství, je nemožné určit příčinu Vašich potíží, tím méně posoudit, jestli jde o vážnější komplikace.
To může pouze lékař, který by měl  vědět o všech souvislostech potíží, po osobní návštěvě, prohlídce a důkladném vyšetření.
Doporučuji vám na nic nečekat, zajít k lékaři a "odkrýt všechny karty". Nikdo Vám hlavu neutrhne, naopak, získáte podporu a respekt, že jste se pustil se závislostí do křížku.
Jaké jsou Vaše další plány? Možná i Vy tušíte, že k dlouhodobějšímu udržení abstinence, překonání fyzických abstinenčních příznaků, ať byly jakkoli závažné, zdaleka nestačí.
Potřebujete odbornou podporu a pomoc, včetně terapie. Léčil jste se někdy?
Pokud ne, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na kvalitní, bezplatné, odborné služby a zařízení v dosahu, obratem pošleme.
Najdete je, a mnoho dalšího, například zde:
http://www.alkoholik.cz/zavislost/
http://www.alkoholik.cz/zavislost/lecba_alkoholismu/lecba_alkoholismu_protialkoholni_lecba_postup.html
http://www.alkoholik.cz/zavislost/lecba_alkoholismu/index.html¨
Zavolejte do nejbližšího zařízení, které poskytuje služby lidem s problémy s alkoholem a domluvte si termín schůzky.
V rámci konzultace, po bližším seznámení s Vaší situací, Vám zkušený a vstřícný profesionál, navrhne konkrétní kroky, jak ji řešit.
Dozvíte se, "jak na to", zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat, jak pracovat s cravingem - chutěmi a mnoho dalšího.
Služby mívají i zdtravotnický personál, se kterým můžete probrat i aktuální zdravotní potíže. To vše zdarma, nezávazně, pokud si budete přát, i anonymně.
Získáte pochopení, pomoc, užitečné informace, včetně obdivu, že jste dokázal sám přijít. Můžete si sjednat průběžnější schůzky, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese čas.
Dozvíte se o možnostech ambulantní, stacionární i pobytové léčby. V případě, že byste projevil zájem, pomohou Vám s řešením všech náležitostí.
Přeji hodně štěstí, držím palce, ať jste v pořádku.
Kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Šťasnější rok! Amrit Sen.