moč a drogy
Karel
Dobrý den moc děkuji za odpověď,můj dotaz byl myšlen vážně. A ptal jsem se pro to,že mám kamaráda,který to bere a já měl sním také párkrat pervitin navíc jsme oba gay proto ten dotaz na pohl.choroby. Chtěl bych se ještě připtat za jakou dobu se člověk stává na droze zavislí? Já mám strach že už začinám být dost,protože když jsem věděl že něco vzal,tak jsem chtěl vypít aspoň tu moč,abych měl tu látku také v sobě! Pak jsem ale četl že se žloutenka přenaší i tělními tekutinami,zvlášt pokud je tak tmavá a mohla vní být i krev. Poraďte mi prosím co dělat,abych už nikdy neměl touhu udělat takovou blbost a vzít si tu nav.látku,byť jen z moči? Mockát děkuji Karel

Odpověděl: Amrit Sen
Karle, opět zdravím.
Jedna věc je krev, druhá tělní sekrety, a další moč, či exkrementy.
Ano, pokud by přišla moč s obsahem čerstvé, infikované krve, ať už v ústech, nebo cestou zažívacím traktem, do kontaktu s poraněním, či vstupem do krevního řečiště, pak by byla nákaza možná i jejím pitím. I z mnoha dalších důvodů, se tedy do pití cizí moči, natož moči uživatele drog, nepouštějte.
Snad Vás zklidní skutečnost, že pokud byste chtěl docílit vnímané intoxikace, pitím moči aktivního uživatele drog, musel byste jí vypít "hektolitry". Najednou, a ani tehdy by to nebylo jisté.
Jestli se chcete zbavit nutkavých myšlenek na drogy, respektive se naučit zacházet s cravingem a vědět, jak "chutě" zpracovat, potřebujete terapii, a to bezesporu.
Jedna věc je myšlenka, druhá čin. Že máte zmíněná nutkání, je ještě pochopitelné. Proměníte li podobné myšlenky v čin, neměl byste s léčbou v žádném případ otálet.
Podle všeho jste se závislým stal. Jde o nemoc, k jejímuž zvládnutí si ji potřebujete, jako bezpodmínečný start možné změny, připustit. Respektive, přiznat si, že na kontrolu užívání drog, sám nestačíte. Bez toho se nepohnete z místa, naopak, půjde to s Vámi z kopce.
Dalším krokem je svěřit se někomu dalšímu, promluvit o tom. Nejlépe s někým z rodiny, přátel, mimo okruh uživatelů drog, blízkému člověku, kterému důvěřujete.
Napsal jste nám, to je dobrá zpráva, nejsem si ale úplně jist, nakolik si význam tak závažné skutečnosti připouštíte.
Dalším krokem by mělo být navázání kontaktu s odbornou podporou a pomocí.
Zavolejte do nejbližší adiktologické ambulance, kontaktního centra, nebo AT poradny a domluvte si termín schůzky a naprosto nezávazné konzultace. Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, zároveň, jakým chybám byste se měl vyhnout.
Dozvíte se, jak pracovat s chutěmi a mnoho dalšího.
Můžete si sjednat průběžnější konzultace, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat na události, které přinese čas.
Nezůstanete v komplikované situaci sám. Získáte pochopení, podporu a pomoc, řadu informací, případně další užitečné kontakty.
Seznámíte se s možnostmi terapie, individuální i skupinové léčby, ambulatní, stacionární, nebo pobytové.
Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit.
Získáte obdiv a respekt, že jste dokázal sám přijít.
Případná zakázka, bude jen a pouze, na Vás.
Navštivte mítinky Anonymních narkomanů, svépomocného společenství vzájemně se podporujících závislých, kde se bez ohledu na rasu, sexuální orientaci, politické, nebo náboženské smýšlení a vyznání, díky předávání a sdílení zkušeností, přátelské podpoře a 12ti krokovému programu se spirituálním základem, daří úspěšně uzdravovat generacím závislých.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na kvalitní bezplatné služby a zařízení, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sám, se dozvíte na našich stránkách, v rubrice Kontakty: http://drogovaporadna.cz/kontakty.html
Spojení na mítinky svépomocného společenství:
Anonymní narkomani CZ
Telefony:
Adam +420 731 699 152
Michal +420 776 071 249
Mirek +420 728 236 022
Web, kontakty, program:
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/narkomani/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/a12-kroku/
http://www.anonymninarkomani.sk/program-anonymnych-narkomanov/12-tradicii/
http://www.anonymninarkomani.sk/program-anonymnych-narkomanov/ako-na-to/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
Ptáte se, za jak dlouho se člověk stává závislým, to je však, velmi individuální. Zkuste test závislosti:
https://www.ulekare.cz/kalkulacky/sebediagnostika-test-drogove-zavislosti-24
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Amrit Sen