Cbd
Michi
Dobry den
Chci se zeptat dostal jsem e liquid do elektronicke cigarety s cbd.
Muj dotaz zni zdali muzu tento produkt uzivat beze strach jelikoz vim ze za pul roku jdu na testy uzivani thc z vlasu a mozna z moci. Thc jiz neuzivam v jakekoli forme.
Nemohu si dovolit mit test pozitivni jde o me ridicske opravneni na uzemi SRN.
Dekuji s pozdravem a pranim hezkeho dne M.xxxxxxxx

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
tato otázka míří zejména na toxikologickou, případně forenzní laboratoř, a zároveň se týká německých zákonů a policejních postupů. Mnohem spolehlivější by proto bylo obrátit se na tamější toxikologickou laboratoř.
V ČR je praxe taková, že se pomocí analýzy vlasů mapuje období pouze posledních 3 měsíců, odebírá se proto zhruba 3cm kus vlasů nebo ochlupení, který se podrobuje nejčastěji plynové chromatografii v laboratoři. V případě, že se testy zaměřují pouze na THC a další návykové látky, není potřeba sledovat hladinu CBD. Jak tomu je ovšem v Německu, nemám nejmenší tušení. V ČR je v seznamu zakázaných látek THC, nikoli CBD, proto by jeho hladina neměla být pro návrat řidičského oprávnění rozhodující.
Otázkou jsou testy z moči - pokud jsou screeningové, může test reagovat i na hladinu CBD. Podrobnější, tzv. konfirmační testy, provedené v laboratoři, které je možné dělat také z moči (ale i krve) však prokáží, že nejde o THC, ale o CBD.
Druhou věcí, která by mohla s vaší otázkou souviset, je intenzita a čistota směsi, kterou užíváte. Výrobky obsahující CBD často obsahují i nějaké stopové množství dalších kanabinoidů. V případě, že byste ve velkém množství užíval směs, která obsahuje stopové množství THC, mohl byste mít při testech obtíže.
Pro podrobnější informace vás mohu odkázat ještě na Ústřední toxikologickou laboratoř
při Ústavu soudního lékařství a toxikologie Všeobecné fakultní nemocnice v Praze.
Areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2
Ke Karlovu 2, 120 00 Praha 2,
Tel.: 224 967 188
http://www.vfn.cz/pracoviste/kliniky-a-oddeleni/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie/
Stačí vám to takto?
S pozdravem a přáním hodně zdraví v novém roce,
Gabriela Minařík.