Život bez drog po předchozí zkušenosti s nimi
mirgot
Zdravím, je mi 44 let, před nástupem trestu odn. svobody jsem se s drogami nesetkal. Během 5, 5 let VTOS opakovaně příležitostně pervitin, jindy opiáty (z náplastí) nebo léky, Tramal, Rivotril....
Jsem už tři měsíce na svobodě u přítelkyně, zajištěn a vpodstatě hýčkán, ale NEJSEM ŠŤASTNÝ, pokud jsem "čistý", párkrát jsem si dopomohl k Rivotrilu a Tramalu, pár dní spokojenosti, jinak podrážděnost, depresivita, navíc se léčím s těžkou formou úzkostné poruchy, když jsem si drogu dal, toto ustoupilo, takže o to hůř, zatím nemám žádné NEGATIVNÍ zkušenosti a prostě mi to strašlivě chybí. Nevím na koho se obrátit, nevím, jak reagovat... na jedné straně jsem si myslel, že do klasického narkomana mám daleko, na straně druhé, pokud by přede mne někdo dal ať už pervitin, nebo třeba opiát, skočím po tom jako po návnadě. Nebo alespoň po nějakých pilulkách... Vůbec nemám chu´t se s tímto někomu svěřovat, což chápu, že je problém....

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to co se Vám děje, není nic divného. Když člověk vyzkouší drogy, je většinou nějakou dobu ve fázi jakéhosi okouzlení, kdy mu dávají hlavně to příjemné. Trochu z jejich temné stránky jste už okusil po vyprchání účinku. Chápu, že se nechcete nikomu svěřovat se svými zážitky, na druhou stranu by o nich měl vědět minimálně Váš psychiatr, se kterým řešíte úzkostnou poruchu. Mohl by Vám např. nastavit léky tak, aby Vám bylo celkově lépe a nemusel jste si pomáhat drogami a benzodiazepiny. Šlo by s ním o tom mluvit?