Pervitin
Portaska
Dobrý den. Měla bych takové tři otázky a strašně ráda bych na ně znala přesnější odpovědi..
1) Jaký má vliv pervitin na svaly? Jasně, že špatný, ale zajímají mě hlubší a podrobnější účinky, pokud někdo pravidelně cvičí a je na nějaké úrovni množství svalů, zda na něj pervitin působí přímo katabolicky a zvyšuje hladinu kortizolu tzn. odbourávání svalů? Stačí při takové jízdě popíjet protein a aminokyseliny, popřípadě každé dvě hodiny na energii doplňovat cukry nebo tuky? Nikde nic takového nemohu najít. Jasně, že tyto věci nejdou absolutně dohromady, ale když už... Děkuji.
2) Je velmi pravděpodobné, že se perník řeže jedlou sodou? Dá se to nějak vůbec poznat? Když chutná na jazyku lehce jako jedlá soda (kyselost), ale zároveň i jak perník (klasická hořkost) dohromady, znamená to, že je pravděpodobně říznutý nebo může mít P různé chuti podle toho, kdo ho vařil?
3) Čím se NEJČASTĚJI v dnešní době řeže pervitin kromě mouky a nadrcených prášků?
Předem mockrát děkuji!

Odpověděl: Amrit Sen
Portasko, zdravím Vás,
díky za důvěru, Vaše přání, uvedené ve skryté poznámce respektujeme. Mailové adresy dotazujících nikdy nezveřejňujeme.
Asi Vás plně neuspokojím, na Vaše dotazy mohu odpovědět pouze v nejobecnější rovině, protože každý člověk je jedinečně nastavený originál a drogy na něj mohou působit a účinkovat různě, stejně, jako dopady a následky jejich užívání, se mohou u jednotlivců lišit.
To znamená, že sport, který člověku obecně prospívá, se pod vlivem drog, a v souvislosti s jejich užíváním, často proměňuje v škodlivý, zdraví i životu nebezpečný hazard.
Dodržování pitného a potravinového režimu, v každém případě při "jízdě", snižuje rizika, ale ani zmíněné popíjení proteinových potravinových doplňků s obsahem aminokyselin, k udržení zdraví určitě nestačí.
Ano, pervitin se ředí opravdu vším možným, nejen jedlou sodou, často jde o velmi nebezpečné látky a "od oka", nebo podle chuti, to spolehlivěji odhadnout, natož určit, není možné. To dokáže pouze nákladný laboratorní rozbor.
Že bývá pervitin, kromě "základní" hořké chuti, nakyslý, nebo kyselý, nebývá zdaleka způsobeno "ředícími" příměsemi, ale zbytky HCL, kyseliny chlorovodíkové, z výroby. Bývají přítomny díky nedostatečnému, nebo úplně vynechanému "čištění" výsledného produktu a jeho následným nedosušením.
Správně píšete, že díky "polním" podmínkám, "odborné zralosti", "šikovnosti" a "poctivosti" výrobců pervitinu, se produkty nejen různých výrobců, ale i od várky, "varu", vzhledem, konzistencí, pachem a samozřejmě kvalitou a účinkem, zpravidla liší. A to jsme vynechali zásahy všech prostředníků, mezi výrobcem a konzumentem.
Proč se ptáte? Provozujete sport? S láskou, nebo pro dosažení konkrétních cílů? Budeme rádi, když napíšete více.
Přeji pohodu do zbytku adventních dnů,
buďte na sebe opatrná, Amrit Sen.