Nový rok
Xpp
Dobrý večer.
Vyzkoušela jsem extázi na konci letních prázdninách s přáteli. Vím jaké jsou stavy a co už očekávat.
Proto potřebuju pomoc, blíží se silvestr já a ti samí přátelé chceme si užít nový rok na skvělý náladě a atmosféře, tenhle rok to nevidim ale na párty na diskotéce, ale na nějakém klidném místě s posezenim.
Bohužel na začátku prosince mi zjistily, že mé srdce má občas vysoké ozvy, a někdy taky nízké.
Necítím se ani nejak nezdravě, není mi zle, ani nebolí u srdce apod.cejtim se normálně.
Doktor mi předepsal na zkoušku slabé prášky na zklidnění srdíčka.
Chci se zeptat, kdybych prášky na pár dní vysadila před a po silvestru, a užila aspoň půlku extáze, dopadl by můj silvestr s přáteli bez problémů?
Děkuji za odpověď předem. :) dobrou noc.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, diky za důvěru.
Je dobře, že se zajímáte o Vaše bezpečí a máte starost o zdravotní stav.
Takto na dálku, se zpravidla velmi těžko odpovídá na dotazy, týkající se zdravotního stavu a případných akutních problémů a potíží. Každý člověk je specificky nastaven, takže užití, užívání drogy, drog, se na něm může projevit různě, stejně jako dopady, ať už zdravotní, či jiné, se mohou u jednotlivců lišit. Některým se úplně vyhnout nelze.
Ve Vašem případě je odpověď jednoduchá, užití jakéhokoli množství nejen MDMA (Extáze), ale i dalších drog, může být velmi rizikové. Rizika existují pro každého člověka, ale pro "kardiaka", nebo člověka, ať už s onemocněním srdce, nebo anomálií srdeční činnosti, či dalšími kardio-vaskulárními problémy, je riziko mimořádné.
Každé užití drogy znamená pro organismus zátěž, tedy i pro úplně zdravého, natož pro Vás. Nemusíme tolik popustit uzdu fantazii, co myslíte, že by na Váš dotaz řekl jakýkoli lékař, včetně Vašeho kardiologa?
Stejné je i naše stanovisko.
Doporučuji Vám tedy nejen na Silvestra, se MDMA i dalším drogám, obloukem vyhnout. V opačném případě riskujete problémy, které nemusí mít šťastný konec. Můžete si přivodit, nebo zadělat na další zdravotní potíže, jejichž léčba nemusí být snadná, natož krátkodobá, následky můžete nést po zbytek života.
Stačí takto?
Přeji hodně štěstí, požehnaný Advent,
mějte se ráda a buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.