Xanax a účinnosť
Niečo nie je dobre
Dobrý deň.Potrebujem sa poradiť som už zúfalý.Beriem xanax. Začal som v šestnástich a teraz mam 19. Začalo to úzkosťou a tak som dostal 1mg na deň.No tolerancia sa zvyšovala a teraz beriem 25mg denne. Skúšal som prestať no po asi dvoch dňoch som mal horúčku 40 a záchvaty.Za 2 dni bez xanaxu som prekonal asi 20 záchvatov pričom ma posledny skoro zabil. Zvraciam a mam horúčky.Potrebujem poradiť ako sa mam z toho dostať. Vysadil som ho z dňa na deň. No beriem zas.Prosim poraďte mi ako ho mám vysadiť. :(

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý deň,
v žiadnom prípadě nevysadzujte takéto dávky Xanaxu naraz!!! Možete sa zabiť. Odvykacie príznaky pri benzodiazepinoch hlavne u takto vysokých dávkách sú závažné a život ohoruzujúce. Záchvaty možu prejsť do status epilepticus a pokiaľ nebude na blízku ARO, tak Vám nikto nepomože! Možete dostať delirium, čo je stav, ktorý sám doma v žiadnom prípade nezvládnete a počas deliria možete ohroziť jak seba, tak okolie so závažnými dosledkami.
Pri takýchto vysokých dávkach Xanaxu doporučujem DETOX v nemocnici.
Obecný postup je pomalé a postupné znižovanie až sa nakoniec dostanete na nulu. Vysadzovanie musí byť postupné. Napríklad o jednu tabletu každý druhý až tretí deň. Zároveň je vhodné byť pokrytý antiepileptickou medikáciou ako prevencia záchvatov. Zo začiatku može byť znižovanie rychlejšie, napríklad o 2 tbl každé dva-tri dni, ale keď sa dostanete na polovičnú dávku oproti Vašej povodnej, tak by už znižovanie malo byť pomalé a posledných niekoľko miligramov by ste už mal vysadzovať veľmi opatrne.
Prosím Vás, hlavne nevysadzujte zo dňa na deň. Skúste sa zamyslieť nad tým, že sa objednáte na detox, kde sa Xanaxu zbavíte bezpečne. Ide o Vaše zdravie a Váš život.
S pozdravom,
VP