Extáze + perník
Elza
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jetli při kombinaci extáze y perníkem mohu ohrozit víc své zdraví.
Mam kamarádku ktera si na akci chce dát 2 a půl extáze a ještě 0,8 perníku... Myslíte si že by nás to mohlo i zabít nebo jestli by to mělo trvalé následky nebo halucinace?

Odpověděl: Amrit Sen
Elzo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Dobře, že píšete. Kombinování drog je vždy mimořádně rizikovou záležitostí.
I při daleko menších dávkách, než uvádíte, může dojít k předávkování a nežádoucím interakcím, toxické psychóze a mnoha dalším závažným potížím, které mohou v krajním případě končit i smrtí.
Zkuste kamarádku od tak rizikového plánu odradit.
Pervitin je velmi nebezpečná droga, s mimořádně vysokým závislostním potenciálem. Ani MDMA (Extáze), není nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. To platí i o všech formách distribuovaného pervitinu. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním pervitinu i MDMA, natož při jejich kombinaci (na tu zapomeňte), je celá řada.
Několik základních zásad pro bezpečnější "jízdu":
Nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně zmíněné kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje.
Porušení těchto zásad může mít za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím drogy, by měl být každý vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc.
Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a důkladně se najíst a napít, vyspat se.
Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše lze koupit v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložit na co nejdelší čas, sníží se tak riziko vzniku závislosti.
Stačí takto?
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak jste s kamarádkou dopadly, jestli vám byla naše odpověď užitečná.
Přeji požehnaný Advent, buďte na sebe opatrné,
Amrit Sen.