poppers a glaukom
mira1337
Dobrý den,
o víkendu jsem na jedné akci čichal poppers (poprvé), za večer jsem ho užil asi 6x do obou nosních dírek a dnes sem se na jedné stránce dočetl, že to může způsobit tzv. glaukomový záchvat (dochází ke zvžšení nitroočního tlaku), při kterém hrozí ztráta zraku v nejhorším případě. Mám trochu zvýšený nitrooční tlak, nicméně jsem nepociťoval žádné problémy. Myslíte, že ho můžu dal užívat nebo mi hrozí nebezpečí? Nic ve zlém, ale myslím si, že mi nebudete schopni úplně odpovědět, protože toho asi moc nevíte o glaukomu, nevíte koho bych se měl popřípadě zeptat? Chodím na oční asi 3x za rok, ale ten zase asi neví nic o drogách... Děkuji

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
máte pravdu, nejsem Vám uplně schopná odpovědět. Hledala jsem dostupné informace na internetu, informace jsou různé, žádný odborný článek ze současnosti jsem nenašla. Možná by i Váš oftalmolog věděl odpovědět a věděl co je poppers, nebo si to zjistí a nebo se s tím v poslední době taky setkává u pacientů.
Když jsem se podívala na informace o lécích, které jsou taky nitráty (používají se například při hypertenzi), tak se v doporučení a zvláštním upozornění píše, že se sice můžou podávat i při glaukomu, ale s opatrností, a že je lze podávat jen při důkladném zvážení poměru rizika ku prospěchu léčby u pacientů s glaukomem.
Zeptejte se radši svého oftalmologa, je víc typů glaukomu, taky závisí, jestli užíváte nějaké léky na glaukom (kapky a tak), jak máte kompenzovaný nitrooční tlak ...
S pozdravem,
VP