Bolesti hlavy
PsyGirl
Dobrý den, mám ráda stavy na houbičkách, vždy si to užívám, nemám špatnou zkušenost. Jediným problémem je dojezd, který mívám z celé party vždy jen já. Po skončení účinků mě hrozně (až nesnesitelně) bolí hlava a to trvá den až dva, poté se dám do pořádku. Chtěla bych se zeptat, zda se dá této bolesti nějakým způsobem předejít nebo jestli je to dané. Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy a neklid z popsaných potíží. Mám pocit, opravte mě, jestli se pletu, že nepíšete na naši poradnu poprvé, a že jste zažila a prošla, už celkem pestrou řadu potíží a problémů.
Těžko odpovědět takto na dálku, příčin může být mnoho. Spolehlivější, relevantní odpověď, Vám může poskytnout pouze lékař, po důkladném vyšetření, v případě, že vyložíte karty na stůl a povíte mu o všech okolnostech, které by, mohly s potížemi souviset.
V každém případě, jde o další jasný signál Vašeho organismu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové. Míním tím, že byste se jim měla napříště obloukem vyhnout, nejlépe nadobro, nebo jejich užívání aspoň na co nejdelší dobu vysadit.
Nepíšete, jestli užíváte ještě jiné drogy. Ať už ano, či ne, není li ve Vašich silách, na co nejdelší čas od užívání všech drog, či drogy, úplně ustoupit, kontaktujte odbornou podporu a pomoc.
Zavolejte do nejbližší adiktologické ambulance, AT ambulance, nebo kontaktního centra a domluvte si termín schůzky.
Služby jsou zdarma a mohou být poskytnuty i anonymně.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám ochotný profesionál navrhne konkrétní kroky, jak ji můžete bezpečně řešit a jakým chybám se nejlépe vyhnout. Se zdravotnickým personálem proberete i zmíněný zdravotní problém. Získáte pochopení, podporu a užitečné informace. V neposlední řadě obdiv a respekt, že jste dokázala sama přijít.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na kvalitní, bezplatné služby v dosahu pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud signály, zprávu, nevezmete vážně, počítejte s tím, že bude hůře, tedy s daleko vážnějšími nejen zdravotními, tělesnými a psychickými problémy.
Sečteno, podtrženo, předejít popsaným bolestem lze, pokud se vyhnete drogám. V opačném případě Vám doporučuji alespoň striktně dodržovat pitný režim, při intoxikaci i po ní. Jeho případné podcenění a nedodržování, se mohlo pod popsanými potížemi, rovněž podepsat.
Přeji Vám vše dobré, přeji požehnaný Advent.
Jednejte, buďte na sebe opatrná, Amrit Sen.