Panicka ataka while on drugs
Martin3
Zdravím,
mám docela větší problém ohledně drog. Asi rok a půl jsem aktivně kouřil marihuanu s tím, ze občas jsem si dal na akcích extázi popřípadě amfetaminy. Nikdy jsem žádný problém neměl, vždy vše bylo v pohodě. Až jednou jsem si zakouril něco co jsem nevěděl co je, vypadalo to jako nějaké listecky nejspíše napustene něčím. Měl jsem predtim jednu čáru amfetaminu. Nedokážu popsat co to bylo ale pěkně to semnou zamotalo. S jistotou muzu rict ze jsem měl v te chvíli tep klidně 230. Absolutně nezvladatelna chvilka, myslel jsem ze jsem v koncích. Po tehle zkušenosti jsem měl docela hodně psychických problému které po case odešli. O nějakou dobu později jsem si na akci dal par car nějakého amfetaminu, všechno bylo v pohodě, až na chvíli, kdy mi do toho stavu z drog vbehla nejspíše panicka ataka. Náhle jsem měl z tepu asi 120 okolo 200. Cítil jsem jak mi krev nejde do noh. Znovu nezvladatelný stav totální bezmoc. Po těch zkušenostech jsem se rozhodl skončit s marihuanou a amfetaminy. Bohužel jedna věc mě vadí, určitě bych v budoucnu chtěl ještě někdy dat extázi ale mám docela strach, ze by se mohlo stát opět něco špatného. V minulosti jsem žádné problémy neměl. Vše to začalo až po te první špatné zkušenosti s drogami. Myslíte ze je nějaké zdravotní riziko když do stavu z drogy vleti ta panicka ataka a tep se rapidně zvýší i na těch 200? myslíte si ze když jsem dal těch par car amfetaminu je možné, ze mi do toho stavu opravdu vbehla panicka ataka která mi zvýšila tep tak moc, ze se z toho stal nezvladatelny stav?
Skrz tyhle zážitky nyní chodím k psychologovi v Praze, bohužel nějak mu nechci říkat o tom ze bych extázi ještě chtěl někdy dat a vypadá to ze se o drogách ani bavit nechce.
Dekuju moc za pomoc

Odpověděl: Amrit Sen
Martine, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Chápu Vaše obavy, starost, potíže i pocity bezmoci. Jsou na místě. Nezoufejte však, podpora a pomoc jsou nablízku. Podle všeho, jste prošel opakovaně toxickou psychózou, popisovaná ataka byla její součástí. Nechme stranou spekulace, jestli díky kombinaci drog, předávkování, Vašemu nastavení, či předpokladu k psychickým poruchám.
Skutečnost je taková, že už navždy u Vás bude existovat riziko, a to že bez případného, mimořádně nebezpečného kombinování drog, se i při užití té "nejčistší", minimální dávky psychotropní látky, definitivně zblázníte.
Při další toxické psychóze můžete způsobit řadu vztahových, materiálních a dalších těžko napravitelných škod, ublížit sobě, blízkým i náhodným lidem, ohrozit sebe i někoho dalšího na životě. Platí to pro všechny drogy, zejména však pro halucinogeny, psychostimulanty a THC, tedy "váš obor".
Stává se, že podobný zážitek může nastartovat, rozvinout, nebo prohloubit psychické onemocnění, jehož léčba může být komplikovaná a dluhodobá. Takto zasaženého člověka, dokáže vyřadit z běžného provozu, nabourat a rozbít osobní, studijní i pracovní vztahy, znemožnit navazování dalších, odsoudit člověka k samotě, s opakovanými pobyty v psychiatrických zařízeních, zamedikovaného psychofarmaky, s invalidním důchodem. V krajních případech se nemocný nemusí úplně uzdravit nikdy, a to i v případě, že by už nadobro žádné drogy, ani alkohol, neužil.
Ptáte se na MDMA, Extázi. Jde o drogu s významně psychostimulačními, až halucinogenními účinky. Máte li se aspoň trochu rád, obloukem se jí, i dalším drogám, vyhněte.
Ve hře je mnoho, můžete mžikem přijít o všechno. Nadobro. A to jsme úplně vynechali riziko možného vzniku závislosti na látkách, které jste zmínil. Nejspíš byste se stihnul dříve zbláznit, než se stal závislým. Netuším ale, jak jste na tom nyní, je tedy možné, že dokážete stihnout obojí.
Chodíte k psychologovi, ale k čemu to, když k němu nedokážete být upřímný a otevřeně promluvit o všech okolnostech, které s Vašimi potížemi, odhaduji, že jich bude více, než ty zmíněné, souvisí, nebo mohou souviset?
Z mého pohledu potřebujete odbornou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa, jehož specializací jsou, kromě jiného, právě Vámi popisovaní problémy. Samozřejmě za předpokladu, že vyložíte karty na stůl.
Bát se nemusíte, nikdo Vám hlavu neutrhne, možná byste se divil, kolik lidí dnes k odborníkům s obdobnými potížemi chodí a kolika z nich dokázal psychiatr - adiktolog, včas pomoci.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na bezplatné, zkušené a vlídné odborníky pošleme. Jejich služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně.
Bez Vašeho přání se nikdo o Vašich návštěvách, konzultacích, nebo terapii, nic nedozví.
Doporučuji Vám co nejdříve zavolat do nejbližší služby, ať už do adiktologické ambulance, AT poradny, či kontaktního centra, zejména pokud zmíněným specialistou disponuje a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se sitací, dostanete jak užitečné odpovědi na otázky, tak doporučení konkrétních kroků, které můžete pro úzdravu, udržení a zlepšení psychické kondice, podniknout. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat.
Můžete si sjednat průběžnější konzultace, abyste věděl, ja reagovat a postupovat v situacích, které přinese čas, byl klidnější, pevnější v kramflecích. V případě Vašeho přání a potřeby, zahájit vhodnou terapii.
Jak můžete, podle oblasti, a typu zařízení, vyhledat kontakty na nejbližší služby sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se spojit s pracovníky našich adiktologických ambulancí:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Adresa 1:
Žitná 51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Adresa 2
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 702 036 240
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Adiktologická ambulance pro dospělé a mladistvé (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Každou středu, ordinuje od 13 do 17 hodin psychiatr - adiktolog, také v našem kontaktním centru na Smíchově. I k němu se můžete, nejlépe telefonicky objednat:
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
Obě kontaktní telefonní čísla fungují v provozních hodinách, také jako poradenské linky
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Odpusťte, že jsem se podrobněji nezabýval Vašimi zmínkami o srdečním tepu a podobně. Panika, strach, včetně útrpného prožívání podobných potíží, patří k nejklasičtějším projevům, právě toxické psychózy, která může přetrvávat i do doby, kdy už člověk není akutně intoxikován. Projevy se mohou opakovaně, v nejrůznějších intenzitách a periodách, vracet i díky zcela jiným podnětům, než po užití drogy. Pak už jde o psychickou poruchu, nebo rozvinutí psychické nemoci.
Budeme rádi, když se ozvete a napíšete, jak Vám je, jak se situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla naše odpověď a doporučení, užitečná.
Držím palce, ať jste brzy v pořádku, buďte na sebe opatrný.
Hodně štěstí, požehnaný Advent,
Amrit Sen.