Jak pomoci?
Ivana
Co mohu já- matka, otec a partnerka postiženého udělat pro člověka, který je závislý na drogách, je chytrý, takže to umně skrývá, ale občas zmizí na celou noc a nedá o sobě přítelkyni vědět. Děkuji. Ivana

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
píšete, že se synem nebydlíte a on s vámi situaci nechce řešit. Bude tedy velmi těžké mu pomoci. Určitě se ale vyplácí otevřenost, tedy nedělat, že nic nevíte, ale pojmenovat věci pravými jmény. Bude se pravděpodobně zlobit, možná se s vámi chvíli nebude bavit, ale alespoň tím pozná, že drogami už také něco ztrácí. Jeho přítelkyně, se kterou žije, by snad mohla dělat víc. Přeci jen je s ním v úzkém kontaktu, je to teď jeho nejbližší člověk, kterého on svým chováním také nejvíc ovlivňuje a zatěžuje. Nejlepší by bylo, kdyby zašla do některého z center, která pomáhají rodinám uživatelů a tam probrala celou situaci podrobněji. Samozřejmě můžete přijít společně, to by bylo asi vůbec nejlepší, abyste mohli svůj další postup nějak zkoordinovat. Budete tak mít možnost doptat se na to, co vám třeba není okolo drog jasné a hlavně společně s odborníkem vymyslet, co by se dalo dělat. Každá rodina je totiž jedinečná a to co funguje v jedné, nefunguje v druhé. Proto je vždy nejlepší najít řešení šité na míru.
Pokud byste měli zájem, můžete se objednat do naší Poradny pro rodiče Sananim, v Žitné 51, Praha 1, tel. 739 268 527 (http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html).
Nebo v Ústí do Adiktologické ambulance Drug Out (http://www.drugout.cz/ambulantni-adiktologicke-sluzby).
Další možnost White Light1 (http://www.wl1.cz/alfront.html).
S pozdravem
Jana Žáková