Pervitin a žilní system
Luuk
Dobry den,
pokracuji jeste v dotazu, ktery mi zodpovedela p. Veronika Pavlikova.
Na proktologii jsem byl, avsak v dobe kdy jsem pervitin neuzil, větší problémy s hemoroidy diagnostikovany nebyli, ale vyšetření anoskopem bylo bolestivé. Viditelne natekle hemoroidy jsou vetsinou az po uziti, v nekterych pripadech byla bolest velmi silná, kterou neutlumila žadná z mastí na hemoroidy (faktu, procto-glyvenol, hemostop a řada dalších). V konečníku pocit, jakoby ucpané žíly, která se nedokáže dostatečně prokrvovat. V nekterych pripadech bolesti odezněli do druheho dne po užití (např. užití v pátek večer, bolesti se objeví v sobotu ráno, v sobotu večer spánek a v nedeli rano jsou bolesti pryč), jednou se mi take stalo, ze hemoroid zustal i zhruba tyden po uziti, ale bolesti byli minimalni, pouze divny pocit, zde mast už zabrala.
Neexistuji nejake doplnky stravy nebo vitaminy, ktere by mohli problemu s zilami v konečníku pri užití pervitinu alespoň z části předcházet?
Předem dekuji za odpověď
S pozdravem
Luuk

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
o žádných doplňcích stravy nevím, to by Vám spíš řekl proktolog. Doporučují se ještě koupele z dubové kůry, ale neumím si moc představit, že když budete na pervitině tak budete trávit čas nějakými sedacími koupely.
Už mě nic nenapadá, leda tak si vzít nějaké analgetikum typu brufen nebo paralen, ale je nutná opatrnost, protože můžou vyvolat na rizikovém terénu komplikace jako embolie, nebo se často upozorňuje na riziko žaludečného vředu a krvácení a hlavně by se neměly kombinovat s alkoholem. Novalgin například znižuje krevní tlak, ale je jenom na předpis. Šetrnější a účinnější léky ze stejné skupiny analgetik (jako volně prodejný Paralen nebo Brufen), jsou ale jenom na předpis - Novalgin, Nimesil atd. Obecně bych moc nedoporučovala pervitin kombinovat s léky. Analgetický účinek mají taky opiáty, ale nemyslím si, že by bylo vhodné si k pervitinu přikombinovat například heroin a pak bojovat event. se závislostí.
Bohužel Vám už víc poradit neumím.
S pozdravem,
VP