20let
tesa
je mi 35 a od svych 15ti beru pervitin.v poslednich 10ti letech neznam den bez nej(beru jehlou) Chtela bych s tim prestat,ale nechci na leceni a nechci ani tyden prospat!I kdyz beru-tak presto normalne spavam.Prosim vas existuje neco,co mi da energii,abych mohla fungovat?a zvladnu to vubec?co se se mnou muze stat,kdyz to nedokazu?bojim se toho nejhorsiho ....ze me to uz brzy muze zabit🙁-může? PREDEM MOC DEKUJU ZA VASI ODPOVED! díky

Odpověděl: Amrit Sen
Teso, zdravím Vás,
vážíme si vaší důvěry, dobře, že píšete a nezůstáváte tak v tíživé, náročné situaci sama.
Není divu. Na zázraky věřím, ale po 20 letech na pervitinu to nemůže být jinak.
Vnímám Vaši situaci, jako více, než vážnou, ale opusťme chmury.
Nedělám to často, abych psal o sobě. Spíš se tomu vyhýbám, ale vzhledem k tomu, že je Váš příběh velmi podobný mému, věřím, že Vás povzbudí osobní zkušenost člověka, který prošel dluhodobým martýriem a "odstartoval" ho, jako Vy, tak časně.
Příležitost situaci zvládnout, uzdravit se a žít spokojený, šťastný život, máte na dosah. Využít jí a zhodnotit, vyžaduje upřímnost, otevřenou mysl a odvážné srdce. Cesta k úzdravě je proces, běh na delší trať.
Máme to štěstí, že jsme v častém a dlouhodobém kontaktu s lidmi, kterým se podařilo vystoupit z bludného kruhu závislosti a uzdravit se.
Stále jich, Pánbu zaplať, přibývá.
Jsou nejen pro nás, pracovníky poradny a dalších adiktologických služeb ale především pro závislé, kteří se s nemocí pustili do křížku, také pro ty, kteří trpí, váhají a ještě se nerozhodli, podobně jako pro nejširší veřejnost, inspirací a nadějí, zdrojem elánu do práce na sobě.
U většiny uzdravených, byl na začátku cesty, obratem k lepšímu, kontakt s odborníky, nebo společenstvím vzájemně se podporujících závislých, často obojím.
Proto Vám vřele doporučuji, nevěšte hlavu.
První zásadní krok, přiznání problému sobě i někomu dalšímu a kontakt s odborníky, jste podnikla.
To je velmi dobrá zpráva.
Internetové poradenství má své limity. Nejlepší, jak pokračovat, bude kontatovat odbornou pomoc a situaci probrat "face to face", osobně.
Znamená to zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné i anonymní služby uživatelům návykových látek a domluvit si termín schůzky. Nesejde tolik na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, kontaktní centrum, nebo AT poradnu.
Při osobním, naprosto nezávazném pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji zvládnout, co užitečného pro sebe můžete udělat, "co funguje".
Pomohou Vás nasměrovat, zorientovat se, uleví se Vám.
Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat.
Získáte pochopení, podporu a pomoc, řadu užitečných informací.
K tomu zasloužený respekt, že jste dokázala sama přijít.
Asi tušíte, že jedna konzultace nevyřeší vše, mávnutím kouzelného proutku. Můžete si domluvit průběžnější schůzky, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese čas. V ideálním případě se domluvila na pro Vás nejvhodnější formě terapie.
Zároveň bude velmi prospěšné, navštívit mítink NA - Anonymních narkomanů, pokud máte některou ze skupin v dosahu. Ze zkušenosti víme, že závislým, kteří mítinky navštěvují, se daří abstinovat a měnit svůj život k lepšímu.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na služby v dosahu pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti, typu zařízení a služby, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty, doporučuji začít Mapou pomoci, serveru drogy-info:
http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
O tom, kdo jsou NA - anonymní narkomani, kde a kdy se scházejí, jak vypadá 12 krokový program, se dozvíte zde:
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/narkomani/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/a12-kroku/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
Jejich 12 tradic, je stejných, jako u AA, anonymních alkoholiků:
http://www.anonymnialkoholici.cz/o-nas/dvanact-tradic.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se obrátit na některou z našich služeb, případně volat na Poradenské linky Kontaktního centra SANANIM:
+420 283 872 186
+420 605 240 501
Kontakty a info k službám SANANIM:
http://www.sananim.cz/
Pokud byste cokoli potřebovala napište. Citlivější údaje můžete uvést do skryté poznámky, nebo budete li si přát, nezveřejníme naši další komunikaci vůbec. Pošleme kód, po jehož vložení na patřičné místo úvodní stránky poradny, se dotaz i odpověď ukáže, jen a pouze, Vám.
Seberte všechnu kuráž a začněte jednat, nemáte co ztratit.
Kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Požehnaný Advent, držím palce ! ! !
Amrit Sen.