Vysvětlení
Dzina
Zdravím jsem mám už vice než 2 roky vylecenou žloutenku C.Ted už jsem i maminka drogu neberu a uzivam si zivota jen sem se dozvěděla ze člověk od ktereho jsem mívala pervitin párkrát tak sem tam přihodí k výrobě krvak který se mu nepodařil aplikovat určité bude mít žloutenku
Otázka zní : pokud krev přijde do stiku s toulenem,hydrakama,kyselinkou solnou a varem jak dlouho nevím
Zničí se vir ? Já od něj pervitin kouřila ale i snupla

Odpověděl: Amrit Sen
Dzino, zdravím Vás,
před chvílí jsem odpovídal na Váš obdobný dotaz, připojuji tedy kopii odpovědi, rozšířenou o upřesnující informace a doplněnou konkrétními kontaky:
Mamko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Dobře, že píšete a máte o sebe i dítě starost. Ano, pokud zmíněný "krvák", projde procesy, jejichž součástí jsou zmíněné chemikále, viry i bakterie nakažlivých nemocí se zničí.
Další věc je Váš relaps. Píšte, že Vás mateřství změnilo. Jak jste si nedávno ozkoušela na vlastní kůži, ani to Vás neochránilo od dalšího užití drogy, a necháte li věci být jak sou, ani neochrání.
Měla byste bít na poplach.
Největší chybou by bylo, po odeznění výčitek a dalších nepříjemností, brát relaps, jako "zvládnutý. Opak by byl pravdou. Nechat to být je cestou do pekel, s obrovským rizikem, že se dříve, nebo později "rozjedete" do recidivy. Pak už to může být skutečně "fofr", můžete se velmi rychle dostat do propadů, které jste dosud nezažila. Nikde není psáno, za jak dlouho, nebo jestli vůbec, byste se někdy rozhoupala k dlouhodobé, intenzivní pobytové léčbě, bez které byste se nejspíš neobešla.
Proto Vám doporučuji, co nejdříve kontaktovat odbornou podporu a pomoc a o relapsu promluvit. Zároveň o něm říci svým blízkým. Nechávat si to pro sebe, by bylo další zásadní, těžko napravitelnou chybou. Když se k situaci poctivě postavíte, a budete ji k svému i zájmu dítěte řešit, nikdo Vám hlavu neutrhne, naopak Vás podpoří.
Na nic nečekejte, zavolejte do některé služby, na které přikládám kontakty a domluvte si termín schůzky.
Přo osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám vlídný odborník doporučí konkrétní kroky, které můžete pro své bezpečí a prevenci dalšího relapsu a následné recidivy, podniknout. Dozvíte se, jak pracovat s chutěmi - cravingem, zároveň, jakým chybám byste se měla vyhnout, budete pevnější v kramflecích. Ocení, že jste dokázela přijít sama. Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně:
Podané ruce Brno
Web: http://www.podaneruce.cz/
Poradenské centrum Podané ruce
Vídeňská 3
639 00 Brno
Telefon: +420 773 770 885
E-mail: poradenskecentrum@podaneruce.cz
Web: http://pcbrno.podaneruce.cz/
AT ordinace Podané ruce
Hapalova 22
621 00 Brno
Telefon: +420 541 226 070
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/psychiatricka-at-ordinace/
Kontaktní centrum Podané ruce
Vídeňská 3
639 00 Brno
Telefon: +420 543 249 343
Mobil: +420 775 889 919 (objednání na individuální konzultace)
E-mail: kcentrum.br@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-videnska-brno/
Nerozumím úplně tomu, na jaké výsledky čekáte, protože žloutenky, HIV, nebo syfilis, kterými byste se mohla teoreticky nakazit, mají inkubační dobu cca 3 měsíce, takže máte li obavy z infekce v době kratší, žádné testy je nezjistí.
Přikládám odkazy z našich stránek, na informace o nakažlivých nemocech, které se v komunitě uživatelů drog častěji vyskytují a přenáší se zejména krví. Pečlivě si přečtěte, jak jim předcházet, jak minimalizovat rizika, také jak je případně léčit a nešířit dál:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak jste natom, a jestli jste využila našich doporučení.
Seberte všechnu kuráž a kontaktujte odbornou podporu a pomoc.
Držím palce, Amrit Sen.