Vysvětlení
Mamka
Zdravím potřebují pomoc,strašně se bojím jsem vylecena interferonem už víc než 2 roky mám už i malého chlapecka než se mi narodil jsem ještě jednou ujela a dala si pervitin kouřila jsem ho a pak dala nosem
Dozvěděla jsem se ze dotyčný sem, tam do drogi než ji připravil prihodil vlastni krvak který se mu nepodařilo aplikovat.Určité také bude mít žloutenku otázka zní: pokud přidá hydroxit nebo kyselinu solnou projde varem,toulen zničí ten vir ?
Nebude ten pervitin nakažený
Nyní drogi nevěru a brát už nebudu
Jsem mama a jsem šťastná
Potřebují se uklidnit čekám na vysledky

Odpověděl: Amrit Sen
Mamko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Dobře, že píšete a máte o sebe i dítě starost. Ano, pokud zmíněný "krvák", projde procesy, jejichž součástí jsou zmíněné chemikále, viry i bakterie nakažlivých nemocí se zničí.
Další věc je Váš relaps. Měla byste bít na poplach. Největší chybou by bylo, po odeznění výčitek a dalších nepříjemností, brát relaps, jako "zvládnutý. Opak by byl pravdou. Nechat to být je cestou do pekel, s obrovským rizikem, že se dříve, nebo později "rozjedete" do recidivy. Pak už to může být skutečně "fofr", můžete se velmi rychle dostat do propadů, které jste dosud nezažila. Nikde není psáno, za jak dlouho, nebo jestli vůbec, byste se někdy rozhoupala k dlouhodobé, intenzivní pobytové léčbě, bez které byste se nejspíš neobešla.
Proto Vám doporučuji, co nejdříve kontaktovat odbornou podporu a pomoc a o relapsu promluvit. Zároveň o něm říci svým blízkým. Nechávat si to pro sebe, by bylo další zásadní, těžko napravitelnou chybou. Když se k situaci poctivě postavíte, a budete ji k svému i zájmu dítěte řešit, nikdo Vám hlavu neutrhne, naopak Vás podpoří.
Zavolejte do nejbližší adiktologické ambulance, nebo AT poradny, případně kontaktního centra, tam ale pro Vás nebude, vzhledem ke kontaktu s aktivními uživateli drog, nejbezpečněji, a domluvte si termín schůzky.
Přo osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám vlídný odborník doporučí konkrétní kroky, které můžete pro své bezpečí a prevenci dalšího relapsu a následné recidivy, podniknout. Dozvíte se, jak pracovat s chutěmi - cravingem, zároveň, jakým chybám byste se měla vyhnout, budete pevnější v kramflecích. Ocení, že jste dokázela přijít sama. Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně.
Nerozumím úplně tomu, na jaké výsledky čekáte, protože žloutenky, HIV, nebo syfilis, kterými byste se mohla teoreticky nakazit, mají inkubační dobu cca 3 měsíce, takže máte li obavy z infekce v době kratší, žádné testy je nezjistí.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatné služby v dosahu, zároveň na místa, kde se můžete nechat, po uplynutí inkubační doby, bezplatně otestovat, obratem pošleme. Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce.
Jak můžete kontakty, podle oblasti a typu služby, zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Zároveň se podívejte do odkazů, na informace o nakažlivých nemocech, které se v komunitě uživatelů drog, častěji vyskytují a pečlivě si přečtěte, jak jim předcházet, minimalizovat rizika, také jak je případně léčit a nešířit dál:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak jste natom, a jestli jste využila našich doporučení.
Seberte všechnu kuráž a kontaktujte odbornou podporu a pomoc.
Držím palce, Amrit Sen.