Závislost na pervitinu
Sebastian
Dobrý den. S kamarády jsme začali zkoušet ze zvědavosti různé drogy. Strašně se nám to zalíbilo a brali jsme každý víkend a někdy i přes týden. Po asi 5 měsících experimentování mi došlo, že by to mohlo dopadnout špatně a tak jsem přestal drogy brát. Teď je to 6 měsíců co se snažím nebrat. Zhruba jednou dvakrát do měsíce to ale nevidržím a dám si. Už jsem z toho uplně na dně a nevím co s tím. Mám vyhledat odbornou pomoc nebo co mi pomůže. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Sebastiane, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Předpoklad k tomu, abyste situaci dokázal zvládnout, máte. Mám mysli reálný náhled a přiznání si problému. Bravo! Další důležitý krok k tomu, abyste situaci úspěšně zvládnul, jste podniknul, napsal jste nám.
Velmi správně zvažujete kontakt s odbornou podporou a pomocí. Nejlépe uděláte, když co nejdříve zavoláte do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra a domluvíte si termín schůzky.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Získáte podporu, porozumění a užitečné informace. V neposlední řadě obdiv a respekt, že jste dokázal sám přijít.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji zvládnout. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Dozvíte se, jak pracovat s chutěmi - cravingem, a mnoho dalšího. Uleví se Vám.
Půjde o zcela nezávaznou schůzku, nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Můžete si vyjednat průběžnější konzultace, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v konkrétních situacích, které přinese čas. Případná zakázka, bude jen a pouze, na Vás.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na šikovné odborníky, z bezplatných služeb, pošleme.
Jak můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, a jak se situace vyvíjí. Případně, jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Neházejte flintu do žita, našlápnuto máte. Seberte všechnu kuráž a jednejte.
Nezbývá, než Vám popřát hodně štěstí, držím palce!
Kdykoli napište, Amrit Sen.