Nespavost@Hypnogen
Gregor
Dobrý den
Měl bych otázku týkající se nespavosti.Už nějaký ten pátek ( 6 měsíců) mám problém v tom že se pravidelně po 3 hodinách spánku budím ( problém nemám v tom usnout ale udržet spánek).Po vydatných 3 hodinách spánku (jakmile se probudím) následují 20 minutové intervaly usínání a spánku tzn. že jsem schopný mít dejme tomu 8 snů za jediný večer. Začíná se mi z toho ráno motat hlava sem tam ani pomalu nevím co je sen a co je realita jdu do práce naprosto zmatený a podráždený.Začal jsem kůli tomu brát hypnogen který mi pomůže maximálně tak usnout ale stejně mi to neřeší můj problém s udržením spánku. Myslíte že je třeba tohle konzultovat s Psychiatrem nebo spíše s Neurologem? Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu, že pokud není kvalita spánku dostačující, může to být v dalším běžném fungování velmi nepříjemné. Rozhodně bych doporučila tento problém neřešit Hypnogenem.  Za prvé jak sám uvádíte, to problém jako takový neřeší, za druhé to je lék s velmi silným závislostním potencionálem a hrozí riziko návyku, kterého se opravdu dost špatně zbavuje.
Můžete zkusit popíjet bylinné čaje, meduňka působí sedativně.
Dále se můžete podívat na tento web: http://www.spankovaporadna.cz/o-spanku/spankova-hygiena/.
Konzultaci s lékařem rozhodně doporučuji! Nesejde asi na tom, s jakým lékařem tento problém začnete řešit. Jde především o to, abyste měl v něm důvěru a mohl s ním otevřeně probrat vše, co bude třeba.
Pokud lékař usoudí, může Vás pak k nějakému specialistovi poslat.
Přeji, ať se Vám podaří Váš problém zdárně vyřešit.
S pozdravem, MK