Dotaz
Nemam-slov
Dobry den chtěla bych se zeptat jaka je pravděpodobnost chytit žloutenku při pohpavním styku, když si chlap dává pozpr, tudíž se sperma nedostane do ženy? Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Dobře, že máte starost o zdravotní stav. Záleží na tom, o jaký typ žloutenky by mělo jít.
Žloutenkou typu A, které se také říká "žloutenka špinavých rukou", se můžete, nakazit velmi snadno, i bez sexu.
Žloutenkou tybu B, se při pohlavním styku, můžete nakazit, aniž byste přišla do kontaktu s mužským semenem, zatímco infekce virem žloutenky C, pohlavním stykem, je méně pravděpodobná, přesto však možná, zejména při netradičnějších, rizikovějších praktikách.
Riziko přenosu žloutenek i dalších nemocí, se výrazně snižuje používáním kondomu.
Píšete na Drogovou poradnu, tuším tedy možnou souvislost s užíváním návykových látek. Doporučuji Vám tedy podívat se do odkazů, na informace o nakažlivých nemocech, které se v komunitě uživatelů drog, častěji vyskytují a přečíst si jak jim předcházet, minimalizovat rizika, kdy a kde se nechat otestovat, nebo jak je případně léčit a nešířit dál:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré. Buďte na sebe i ostatní, opatrná,
Amrit Sen.