Chtel jsem sebevrazdu, misto toho jsem se stal zavisly
baksmali
Nikdy by me normalne nenapadlo si zahravat s opiaty.
Ale uz vice nez 8 let jsem v terapii na paranoidni schizofrenii a bipolarni poruchu. Rozhodnul jsem se to cele ukoncit, protoze jsem to uz nedokazel snaset. Jinak muj zivot zvenku vypada krasne, mam dobre placenou praci, akorat me kvuli depresi vsechno prestalo bavit a nejradeji bych se uz nikdy nevzbudil.
Koupil jsem si furanyl-fentanyl (synteticky opiat), ktery jsem chcel pouzit na sebevrazdu. Nicmene nejprve jsem jej asi mesic uzival nasalne, protoze jsem se nedokazal odhodlat k sebevrazde, rikal jsem si, ze to pujde snaz, kdyz budu zavisly a budu se vice nenavidet.
Pokus o sebevrazdu (0.5g furanyl-fentanylu oralne) jsem ale prezil (jen jsem na par hodin odpadnul, ale zastava dychani se nedostavila) a jsem porad zavisly.
Pokus prestat uzivat furanyl-fentanyl zatim nebyl uspesny, je to neuveritelne peklo, nevydrzim ani 24 hodin (cele telo zacne palit, pichat tisicmi jehlicek...).
Cele to byl nejhloupjesi napad meho zivota, ale nevim co dal. Myslite, ze by se slo zbavit zavislosti na furanyl-fentanylu Subutexem? (Penize na terapii nejsou problem)

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
pochopila jsem, že se chcete opiátů kompletně zbavit, ne jenom vyměnit. Pokud byste šel na detox, fentanyl by se zaměnil za Subutex nebo Suboxone a ten by se pak postupně vysadil v průběhu dvou, ale spíš tří týdnů. Pokud se chcete zbavit fentanylu, ale chcete dál užívat opiáty a pro uplnou abstinci se rozhodnout, až budete připravený, tak je dobrý nápad, abyste přešel na Suboxone nebo Subutex a užíval ten a postupně po domluvě s lékařem pomalu znižoval. Má to tu výhodu, že budete pod dohledem, tj, že budete chodit na ambulanci jednou týdně, nebo jednou za dva týdny, dostanete recept a víte, co užíváte, kolik toho užíváte a máte někoho, lékaře, na kterého se můžete obrátit a případně se s ním pak domluvit na detoxu. Nejlíp je, když se stavíte v AT poradně, kde proberete Vaší situaci. Pokud přemýšlíte rovnou o detoxu, tak můžete rovnou zavolat na kterýkoliv detox, který si vyberete a dostanete termín nástupu. Nevím odkaď jste, pokud budete potřebovat kontakty na AT ambulance nebo na detox, můžete nám napsat.
Hodně sil přeji, s pozdravem
VP