Tramal
Petrpan
Dobrý večer, přítelkyně užívá několik let tramal a po několika neúspěšných pokusech abstinovat se vrátila k užívání.Psychiatricka doporučila řízenou léčbu jako poslední možnost, když bude motivována.Na dalším sezení má sama zavolat do léčebny.Tvrdila, že abstinuje,ale není to pravda.Mam doktorce povědět,že je stále na tramalu? Bojím se, že ji tím zbavim poslední šance na uzdravení.Prosim, poraďte.Petr

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v českém zdravotnickém systému není nic jako "poslední šance" pro léčbu závislosti. Pokud se psychiatra nedozví, jaká je realita, přítelkyni možná do léčby objedná, ta tam ale buď nenastoupí nebo odtud brzy odejdena reverz. Až bude motivovanější, může to zkusit znovu. A nebo také nastoupí a bude se skutečně léčit a abstinovat. Do léčebny není důvod nastupovat "čistá", od toho je detox. Pokud psychiatře řeknete, jak to je, budete zasahovat do něčeho, co Vám tak úplně nepřísluší. Přítelkyně je dospělá, psychiatra také, měly by si to vyřídit spolu. Navíc důsledkem bude pravděpodobně odchod přítelkyně od lékařky, protože se před ní bude cítit trapně (psychiatra by měla být zvyklá, že lidé v otázách závislosti lžou, neměla by si to brát osobně a odmítat jí dál péči). Otázka pak je, jak tím přítelkyni pomůžete.