Dlouhodobé užívání extaze
katuš
v uplynulém měsíci jsem si asi 3 krát po sobě o víkendech vzala extazi užívám jí asi necelý rok většinou tak 1 do měsíce .Chci se zeptat když je mi 15 let jestli můžu mít nějaké zdravotní následky někde jsem četla že to ovlivňuje myšlení a tak .
Děkuju za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Katuš, zdravím Vás.
Obavy jsou na místě. Závislost se dá vypěstovat na všech nelegálních drogách, nejsou zakázané pro nic za nic, protože mají širokou škálu různých rizik. Zhoršení paměti nebo schopnost koncentrace rozhodně není jediné riziko. Také s ohledem na velmi nízký věk se všechna rizika, která se ke konzumaci jakýchkoliv drog váží, mnohonásobně zvyšují. Organismus včetně psychiky je ještě ve vývinu, užití čehokoliv je pro organismus (stejně tak psychiku) mnohem větší zásah, nežli pro dospělého jedince (a to i pro dospělého je to velmi silný a nepřirozený zásah).
Nelze také opomenout, že se vlastně nedá zjistit (pouze toxikologickým rozborem) co vlastně všechno dané tablety prodávané za extázi obsahují. Není neobvyklé, že plno takových tablet se s účinnou látkou MDMA ani nepotkalo a jejich složení může být různorodé. Tam pak nelze vůbec předpokládat, co mohou organismu, ale také psychice přivodit za potíže. I kdybyste si pořídila tabletu s obsahem MDMA, stejně nelze odhadnout množství účinných látek a množství dalších příměsí.
Z tohoto důvodu nelze moc dobře předem vědět, co a jak bude po konzumaci probíhat, co se bude dít a co s čím bude reagovat (např. při současném užívání nějaké medikace nebo dalších drog).
Obsahy tablet se mohou tak různit, že na podobné otázky bohužel nelze zodpovědně odpovědět, pokud není známo jejich přesné složení.
Stačí to takto?
Pokud mohu doporučit, raději se drogám vyhněte, zbytečné riskování za to opravdu nestojí.
Mějte se zatím hezky, kdybyste se potřebovala na něco doptat, neváhejte kdykoliv napsat znovu.
S pozdravem, MK