Testování nezletilych
Muny
Dobry den,
Naše 14leta dcera s kamarády kouři marihuanu a během školy používají tablety xanaxu, neurolu a stopexu. Dcery toto popírá, ale dle její konverzace s kamarády jsem přesvědčen, ze nemluví pravdu. Na marihuanu testy existují, to jsem se dočetl. Je možné otestovat i na tyto látky? Popřípadě, jak dlouho a kde se ba testování objednat? Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
běžně dostupné testy, které se kupují v lékárně, poznají Neurol a Xanax. Jde o testy na benzodiaezpiny, což je skupina léků, do které tyto dva patří. Stopex těmito testy nezjistíte.
Tyto léky (Neurol, Xanax) jsou velmi nebezpečné, způsobují závislost a výrazně ovlivňují vědomí. Považovala bych je za minimálně stejnou hrozbu jako marihuanu, spíše větší. Je otázka, kde je dcera s kamarády berou, protože jsou dostupné pouze na recept. Rozhodně by bylo dobré celou věc řešit i se školou, pokud se tam něco takového děje. S dcerou bych pak doporučila ideálně společnou návštěvu odborníka, kde byste se mohli více zabývat tím, co se s ní děje, a proč má potřebu takové věci užívat. Samotné testy určitě nic nevyřeší.
Pokud byste měli zájem a byla pro Vás dostupná Praha, mohu nabídnout služby Poradny pro rodiče Sananim, v Žitné 51, tel. 739 268 527, případně Vám ráda doporučím jiné zařízení ve Vaší blízkosti.
S pozdravem
Jana Žáková